Gå til innhold
  • Bli medlem

Ødelagt Recon Pack - reparere eller kjøpe ny?


Bålmann

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har en Norrøna Recon Pack, kjøpt i 1996. Altså ikke den nye typen, men en slik som er avbildet nedenfor.

På en jakttur i høst skjedde det jeg trodde aldri skulle skje, nemlig at sekken røyk mens jeg hadde den på ryggen. Nærmere bestemt var det ei metallhempe bak på hoftebeltet som knakk, slik at strammeren til hoftebeltet løsnet. Sekken må altså repareres for å kunne brukes videre. Da jeg har begrensede syferdigheter er jeg nødt til å sende sekken inn til Norrøna for reparasjon. Tipper det vil beløpe seg på ca. kr. 500,-.

Jeg har brukt sekken min flittig og er veldig godt fornøyd med den. Den er slitt og med en brukspreget patina og aroma (bållukt), men ellers like hel. Mange minner og nostalgi, og betydningen av slikt skal jo heller ikke undervurderes...

Til tross for at jeg er fornøyd med sekken har jeg selvsagt vært og kikket på arvtagere til sliteren min. De som kan være aktuelle for meg er nok den nye Norrøna Recon pack eller Bergans Powerframe. Er familiefar med to små barn og således avhengig av å ha en sekk med plass til mye.

Er det noen som har erfaring med den gamle Recon Pack vs. den nye Recon, evt. Bergans Powerframe? Er de (mye) bedre enn min gamle versjon?

Reparere eller kjøpe ny?

Hilsen Bålmann

post-9169-133474736988_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet det er litt utenom, men har du sett på Bergans alpinist 130L? Jeg har selv småfolk med på tur og trenger røslig med plass i sekken, alpinisten fungerer som juling!

Dette såfrem du ikke trenger en pakkrammesekk som reconpacken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt m Norrøna per telefon/mail så får du sikkert god hjelp og en hyggelig samtale.

Militærsekk burde ha livstidsgaranti IMHO, så dette burde koste små penger (porto)

Fix sekken, og spar pengene til turutstyr og bamsemums til barna :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring norrøna- få gratis klips gratis tilsendt i posten og få noen til å hjelpe deg med å sy. Eller betal for frakt til Norrøna så fikser sikkert de resten gratis. Noe annet ville overraske meg. Men uansett om du liker sekken din så fiks den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Sjekket med Norrøna. De skulle ha kr. 250,- + kr. 80 i frakt for jobben. Det er det selvsagt verdt så jeg sender inn hoftebeltet og får det reparert så blir sekken god som ny.

Så få jeg heller vente femten år til før jeg kjøper ny... Da begynner vel innkjøpsprisen (kr. 3000,- i 1996) å betale seg :-)

Når jeg tenker meg om er nok Recon'en min mest trofaste turkamerat, så jeg kan jo ikke svikte den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fikk hoftebeltet tilbake i dag. Det er selvsagt allerede montert tilbake på sekken som ble hentet frem fra boden for anledningen.

- turlysten meldte seg med det samme...

- kanskje man må ta seg en tur under påskudd av at sekken må testes etter reparasjonen.

- Prisen inkl. frakt ble kr. 230,- så da ble det billigere enn Norrøna først oppgav. Slikt blir det fornøyde kunder av.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.