Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny tursekk til min datter på 7 år.


villmarkingen

Anbefalte innlegg

Som overskriften sier noe om, er jeg på leting etter en god tursekk for min datter på 7 år.

Det virker som det enten er små barnehagesekker, eller skolesekker der ute.....

Har kikket litt på dagstursekker på rundt 20-30 liter, men det ser ut som de finnes kun i voksensekker....

Lurer i den forbindelse på om dere har funnet noe som passer for deres barn????

Hun er vant til å være med på tur og å bære sekk. Tenker en sekk som rommer litt av kærne hennes og evt andre ting hun har lyst til å ha med. Gjerne mulighet for noe festemuligheter på utsiden. Hun syns det er stas å bære fiskestang, liggeunderlag etc selv, de tunge tingene som sovepose etc, må nok jeg ta meg av en stund til...

Takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en sønn på 11 år som fikk ny sekk for 2 -3 år siden. Da kjøpte jeg en "Vaude Snow Walker 35" størrelse M. Denne sekken finnes visst i flere utgaver og jeg tror det er den som heter "Snowshoeing".

Mine erfaringer med denne er veldig gode.

Litt smal og liten kanskje hvis du skal ha med sovepose, men ellers har den stort sett det du trenger. God bærekomfort, stor lomme i lokket og gode muligheter for å feste ting på utsiden.

Vår sekk er svart og grå, men på bildet ser du den jeg fant som ligner mest.

post-4379-133474736942_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poden min på 5 år har hatt Bergans Nordkapp Jr 18L det siste året. Denne passer bra til rygglengdens hans.

http://bergans.no/produkter/default.asp?liste=sekker_liste&MenyID=122040&page=sekker_detalje&modID=818&ml1=6&ml2=&t=Nordkapp%20Jr%2018%20L

Ellers så er eneste størrelsen større som bergans har på sine side av spesifiserte barnemodeller. Knuten 40L. Men denne har jeg ikke sett på i virkligheten enda, da jeg ikke har hatt behov for å bytte ut den sekken han har enda.

http://bergans.no/produkter/default.asp?liste=sekker_liste&MenyID=122040&page=sekker_detalje&modID=818&ml1=6&ml2=&t=Nordkapp%20Jr%2018%20L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Den jeg tenker på er nok noe dyrere men du har ikke nevnt noen øvre prisgrense, men ser for meg at hun kan ha den opptil 3-4 år framover.

Ser superbra ut, nedskalert teknisk sekk med flyttbar rygglengde.

Opptil 30 liter, kompresjonsremmer, ekspanderende sidelommer, div. fester/festepunkter på sekkerom, "vannflaskelommer" på siden av sekken, akseptabel vekt o.sv.

http://www.oslosportslager.no/produkt/deuter-fox-30-ryggsekk-junior-7554.aspx

post-583-133474736952_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PaperCut

Denne så veldig fin ut, og til en fornuftig pris:)

Ser ikke så godt på bildet, men har den brystrem og hoftebelte??

Ja, den har det. Skulle tatt seg ut at den ikke hadde det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.