Gå til innhold
  • Bli medlem

Hurtigpakking av The North Face VE-25


asse22

Anbefalte innlegg

Hei!

Som kjent kan mange tunneltelt pakkes på en veldig enkel måte ved ferdsel ved pulk, slik

at det blir raskt å sette opp. Er det noen her på forumet som har noen slike erfaringer med TNF VE-25?

Hvordan transportere dette på raskeste og enkleste måte, slik at det ikke tar lang tid å sette opp (eller

for å slippe og sette det opp fra bunnen av). Jeg har prøvd ut en løsning, men ble ikke helt overbevist.

På forhånd takk for hjelpen!

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://www.friluftsliv.no/files/image/pdf/000044.pdf

Link til en test av kuppeltelt i bladet Friluftsliv. Her forklarer Randulf Valle hvordan man rigger telt for hurtig oppsett. Jeg har forøvrig VE 25 selv, er storfornøyd, men har ikke fått testa det i ekstremvær. Det virker imidlertid enormt vindstabilt. Må ut av teltet for å finne ut hvordan været er. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forsøkt, men uten hell. Det går tilsynelatende greit å rulle det sammen med stengene i kanalene, men for meg ble det alltid kluss med oppsettet etter en slik nedpakking. Dette er hovedgrunnen til at jeg nå bruker Hilleberg Keron.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg er på tur er jeg litt "hard" mot teltet.

pga risiko med vind så gjør jeg en rask affære med pakking av teltet:

1: ta av ytterteltet, packe det ned i sekken(trykk ned det så mye som det går), ev rulle det først. det spørs på været. trykker du ned det så fyller du sekken på en mer effektiv måte.

2: ta ut alle pinner og legg det i sin pose og ned i sekken

3: rulle innerteltet så godt det går og trykk ned det i ryggsekken.

da har du "delene" i riktig rekefølge når du skal sette opp det. det viktige er att du har pakket allt annet først slik att du ikke trenger å pakke ur sekke for å komme til teltet.

er vi flere som er på tur så deler vi på teltets deler eller felles utstyr.

robert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.