Gå til innhold
  • Bli medlem

Devold genser


hogst

Anbefalte innlegg

Annonse

Har den, men med lang hals ( http://www.devold.com/outdoor/default.aspx?menu=221&id=912 ).

Varm og veldig behagelig, og virker bånnsolid. Har ikke hatt den mer enn et halvt års tid, men den har vært med på sin andel turer. Slitestyrken tror jeg er meget god. Den forrige (lignende) Devold-genseren min (som også har tilhørt faren min) er fremdeles nesten som ny, selv om den har vært jevnt i bruk i en halv mannsalder. Byttet til denne for å få høy hals uten glidelås.

Eneste minus må være at den tar stor plass i sekken. Ja, også er det jo en litt stiv pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke så god erfaring med Devold. Tradisjonelt så har de mange gode produkter som både brukes av brannvesenet og av de som jobber utendørs på oljeplattformer i Nordsjøen, men gensere ser det ikke ut til at de har helt taket på hvis man skal gå ut fra min erfaring.

Se tidligere innlegg om varme ullplagg.

http://www.fjellforum.com/viewtopic.php?t=20219

Leste også nylig en test av ullundertøy, og der kom de heller ikke helt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke så god erfaring med Devold. Tradisjonelt så har de mange gode produkter som både brukes av brannvesenet og av de som jobber utendørs på oljeplattformer i Nordsjøen, men gensere ser det ikke ut til at de har helt taket på hvis man skal gå ut fra min erfaring.

Se tidligere innlegg om varme ullplagg.

http://www.fjellforum.com/viewtopic.php?t=20219

Leste også nylig en test av ullundertøy, og der kom de heller ikke helt opp.

Må si meg litt uenig mer REs.. Jeg har bruk vokst opp inni Devold`s "Islendere". Aldri slitt ut noen, bare vokst fra. Mistet en på en fuktig bytur en gang, men jeg er sikker på den er like hel;) Ikke stikker de noe plagsomt heller så det går fint med en t-skjorte under. Kjøpte Nansen med høy hals og glidelås for halvannet år siden og den gjør akkurat det jeg trenger den til å gjøre. Det finnes sikker gensere som er mere tette i strikkinga, men det holder lenge for meg. Bruker også Devoldplagg (ikke ullgensere) daglig på jobben og må si meg imponert over slitestyrke og holdbarhet på undertøyet deres. Nå jobber ikke jeg til svetta tar meg da så dere som bruker klærne hardt på tur har kansje andre oppfatninger. På tur bruker jeg Aclima netting og hoodie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vokste jo opp på sunnmøre og som nabo til Devold fabrikken. For 40 år siden var det ikke noe

"kult" med en Devold genser. Både min far og jeg jobbet på Liaaen verftet i Ålesund, og fikk de mørkeblå, litt hardt strikkede genserene som arbeidstøy. Jeg tror jeg fikk 2 gensere i min tid på verftet. Uslitelige , men litt tynne kanskje, siden de var beregnet å bruke under en kjeldress. Skulle gjerne hatt en av dem nå, men aner ikke om de lages eller finnes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.