Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaring med speedplaypedaler


jetnan

Anbefalte innlegg

Jeg har gått til innkjøp av speedplaypedaler til landevei og lurer på om noen har erfaring med disse pedalene? Den første turen var nokså uvant ettersom foten sitter forholdsvis løst, men dette blir man kanskje vant til, eller?

Jeg ser at det blir anbefalt å smøre pedalene titt og ofte og speedplays egen olje er dyr. Noen tips?

Mvh

John-Magnus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Jeg har syklet med Speed Frog Play de siste 15 årene, og jeg personlig synes de er de aller, aller beste!! Som du skriver så er de kanskje litt uvant løse til å begynne med, men når du blir vant til dem, så er det for meg ingen pedaler som er bedre!! Mange av de som sliter med knærne når de sykler, pga den noe låste knestillingen, så anbefaler jeg disse pedalene, fordi man da kan "ha bena som man vil". Andre pedaler har ofte en tendens til at man låser bena i en viss stilling og gir oftere belastningsskader. Men, med Speed Frog Play, så er dette intet problem.

Jeg har ALDRI smurt mine pedaler, og heller aldri hatt noen som helst problemer med dem. De er jo "verdens enkleste" pedaler uten for mye fjæring og annet mikk-makk, og jeg kjøper ikke annet.

Jeg har bar en ting å si til din anskaffelse av disse pedalene - GRATULERER!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.