Gå til innhold
  • Bli medlem

Primus Eta Express eller Optimus Crux m/ Primus Litech Trek Kettle?


NJB

Anbefalte innlegg

Hei,jeg har i dag en Optimus Crux gassbrenner m/ Primus Litech Kettle. Passe liten og bra vekt for solo turer. Eneste problemet er at det er litt vind utsatt og at den sprer ikke varmen så godt under Primus Litech koppen.

Så mitt spørsmål er: Ville en Primus Eta Express brenne bedre uten fare for å slokke ved litt vind og om den fordeler varmen bedre? Eller ville dere bare kjøpt ett sammen legbar vindskjerm i aluminiums folie ala den som er orginal til Primus omnifuel? Noen som har erfaringer med de to og hva dere ville valgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

primus etaexpress ser jo for så vodt fin ut den. Men da trenger du jo ikke lenger de gamle kjelene. kan bruke crux`n på sommeren og vinteren med vindstille dager, også etaexpress der det blåser litt mer. Men er jo like greit og anskaffe seg en vindskjerm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PaperCut

Jeg har Eta Express, og den vindskjermen er nok mer til nytte i teorien enn i praksis. Lag heller en vindskjermløsning selv.

Når det gjelder Optimus vs. Primus brennehode, synes jeg Optimus ser ut til å spre flammen noe bedre enn Primus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.