Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp med valg av yttertøy/skallbekledning.


kenny28

Anbefalte innlegg

Annonse
Gjest Barsknorway

Vet at det er to Breheim bukser. Vet ikke om det er 1 og 2, men uansett...

Den ene er ikke derimax og ikke beregnet som en allværsbukse... Den andre har 3 lags derimax,og er beregnet som en god utebukse...

Jeg har derimax buksa og er sålangt kjempe fornøyd. syntes den virket greit i regnvær og holdt vannet ute. Satt også på kne på bukse og følte ikke jeg ble noe mer våt på knærne.... Den fukta buksa holdt på tørka kjapt og jeg satt igjen med et godt inntrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Breheimen II holder deg tørr i regnvær. Testet i styrtregn i over en time. Like tørr. Har teipet buksa nede ved støvelen og vadet over små stryk. Like tørr. Må vaskes uten mykemiddel, og trenger en runde med spray (Kiwi impregnering til goretex o.l.) en til to ganger i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ett "dumt"spørsmål :-)

Er det vanlig at for.eks buksen Breheimen(skallbukse) brukes som en vanlig tur bukse(når det ikke er kaldt eller regner) ?

Tenker sånn at da må det være mye bedre å bruke en bomulls bukse eller liknende, den må vel puste mye bedre enn For.eks breheimen ?

Har prøvd buksen og hvis det er meningen å ha endel klær under så må jeg opp en størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det bedre med bomullsbukse til generelt turbruk, og med en overnatting og normalt usikre værprognoser ville jeg som regel valgt å pakke regnbukse. Fordelen er likevel å kunne velge. :-) Har ikke så mye under, stort sett tynn ull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Barsknorway

Jeg måtte opp en str på den buksa.

Fant ut at jeg ville ha god med luft og mulighet til å ha på ekstra ull om nødvendig.

Buksa er da for stor i livet, men det ornder et belte. Og ønsker jeg full lufting ut i livet har jeg den løst og bruker bukseseler.

Om høsten osv så brukte jeg buksa som en tur bukse uten å tenke på å ha noe unner. Holdt godt det.

Men ja, jeg gikk opp en str og dønn sikker på at det er rett valg. Er som sakt godt fornøyd så langt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.