Gå til innhold
  • Bli medlem

Lykkerus... Hengekøya kom i posten i dag, en Clark Jungle Hammock NX-250


MortenG

Anbefalte innlegg

Jippi :D

I dag kom hengekøya jeg har siklet på på nettet og ventet spent på i posten siden jeg bestillte den.

Er det noen andre her på forumet som har en slik, og evt noen gode tips/ erfaringer, jeg må innrømme at jeg er ganske belest på nett, men det er jo alltid muligheter for å snappe opp enda flere gode råd.

Og, er det bare meg som føler en vannvittig stor barnslig lykke og glede når jeg endelig får noe enda bedre, lettere og praktiske ting å putte i sekken, ting som jeg har siklet på og ønsket meg lenge.

Jeg har lagt ut noen bilder på Hjemmesiden min ( www.skaumann.com ) som jeg holder på med innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hengekøye er behagelig for en middagslur, men å ha den som soveplass i flere netter synes ikke jeg er kurant. Jeg sleit med å sove som en banan. Vedlegger et bilde fra min ekspedisjon til Kambodsjas høyeste fjell sist vinter. Mulig din modell er bedre, men jeg sleit med å få strammet opp hjemmet nok til at banankrumningen kom ned på et sovelig nivå.

http://www.wwv.no/foreign.asp?subpage=7&ReportId=7789&CountryId=139

post-480-133474736091_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, Kambodsja, hørtes spennende ut :P

Ja det er jo en viss mulighet at jeg ikke kommer til å ligge komfortabelt over lengre tid i den, ved første test virker den helt super da :P fikk lagt meg litt diagonalt og følte meg ikke som banan, gikk fint å ligge på siden også, mulig det vil endre seg når jeg ligger i sovepose...?

Uansett.. blir spennende å prøve :P

Noen andre med erfaringer med hengekøye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hengekøye er veldig fint i jungel eller andre steder det kan være lurt å komme seg noen meter over bakken.

brukte også det sist jeg var på jungel safari, men må si at ryggen ikke var i toppform etter noen uker.

Kambodsja er fantastisk sted, var kun der som turist i noen dager, men likte meg godt.

God mat er det der også. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, trur nok jeg ville kommet meg litt over bakken i jungelen ja :D

Da har jeg hatt første natta i hengekøya mi. Syns den var kjempegod å sove i når jeg først fikk rigget meg til, men måtte nok rigge i 10 minutter før jeg fant en optimal liggestilling, fikk da lagt meg diagonalt og på siden.

Sov slik i fem timer før jeg våknet kl 3 på natta, da blei det en blås under stjernene og ti minutter rigging for å legge meg på andre sida og da sov jeg som en stein til klokka 8.

Jeg hadde Nanok performance -30 pose og et tyny liggeunderlag oppi og det gikk fint.

Dette er noe jeg vil anbefale andre å prøve.

Godt nytt år alle sammen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Warbonnet Blackbird 1.7DL som jeg er veldig fornøyd med til sommerbruk. Har fått meg Winter incubator og Winter burrow for å senke komforttemperaturen betraktelig. Har dessverre ikke fått vintertestet noe særlig ennå, men gleder meg. Jeg sover veldig godt i blackbirden. Mye bedre enn jeg noen gang har gjort nede på bakken på tur. Hammockforums er full av gode tips.

-Frikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.