Gå til innhold
  • Bli medlem

Gaffatape


Gjest PaperCut

Anbefalte innlegg

Gjest PaperCut

Det er så utrolig mange forskjellige typer gaffatape der ute, men jeg leter etter en utgave som har god heft og er myk på vinterstid. Er det noen som har råd for hvor jeg kan få tak på høy kvalitet gaffa? Jeg hadde en rull som var helt utrolig bra, myk, la seg bra etter underlaget og hadde super heft. Vet dessverre ikke hvor den kom fra, og nå er det tomt :)

Har minst 4-5 ruller i skuffen hvor kvaliteten er særdeles dårlig når romtemperaturen synker ned mot 10 grader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest PaperCut
Jeg har nok vært heldig med biltemas sin, sitter bra den hvor jeg har proøvd ihvertfall.

Et annet alternativ kan jo være å pruke elektrikerteip, har med det også.

Hmm, biltema sin er nettopp en av de som er stive og har dårlig heft. Elektrikertape synes jeg ofte har dårlig feste - men det er kanskje relatert til kvalitet det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Gorillatape. God erfaring med den, men har ikke prøvd den i sterk kulde.

Gorillatape er den eneste "gaffa"-varianten jeg har tiltro til. Men så har jeg heller ikke prøvd alle andre varianter... De jeg har prøvd er milevis unna gorillatape.

Kuldeegenskaper: Virker meget bra så langt, men sterkt begrenset erfaringsgrunnlag.

For allmenn opplysning burde jeg nok koste på meg en liten runde med gorilla-taping i snødrev og kulde. En kanskje i overkant sær hobby, men fin avveksling. Greit å vite hvordan ting funker når du virkelig trenger det. Tør imidlertid ikke love om og når jeg får gjennomført dette.

Vannflaske er forresten et greit sted å oppbevare gorillatape.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannflaske er forresten et greit sted å oppbevare gorillatape.

antar du mener rundt flasken? hvordan holder tapen seg etter å ha blitt dyppet nedi 30 isfiskehull for påfyll, hvorpå fukten rundt flasken fryser og tiner tilsvarende antall ganger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

antar du mener rundt flasken? hvordan holder tapen seg etter å ha blitt dyppet nedi 30 isfiskehull for påfyll, hvorpå fukten rundt flasken fryser og tiner tilsvarende antall ganger?

bruk brenselflasken da, regner med at du ikke driver og dypper den også. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

antar du mener rundt flasken? hvordan holder tapen seg etter å ha blitt dyppet nedi 30 isfiskehull for påfyll, hvorpå fukten rundt flasken fryser og tiner tilsvarende antall ganger?

Hadde vært spennende å se, ikke sant? God ide! Tester det ut hvis jeg får tid.

Tapen har holdt greit med diverse påfyllinger av rennende vann, i hvert fall.

Uansett - har du tape lett tilgjengelig så bruker du en skvett sånn innimellom. Da får du også føling med om tapen er moden for utskiftning. Hittil har jeg brukt opp før den ble dårlig, for å si det sånn. Når tapen er borte er som regel vannflasken (imsdal) også moden for utskifting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruk brenselflasken da, regner med at du ikke driver og dypper den også. :P

har integrert tank, men takk for tipset. har aldri hatt med meg gaffatape på tur før i høst, da jeg kjøpte kano (ally). har da hatt med hele rullen, da vekt og plass ikke har vært så nøye, da alt går oppi kanoen :)

ser helt klart bruksområdene uansett type tur, og vil føye til gaffa på uttyrslistene mine med én gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.