Gå til innhold
  • Bli medlem

ukestur på hardangervidda, tips?


bj

Anbefalte innlegg

Annonse

Vi skal på fisketur, en uke, på hardangervidda, har ikke vært på en slik tur før og trenger tips ang. rute (helst fra rjukan), fiskevann, mat og pakketips.

Hei! Hardangervidda er nydelig. Så en slik tur må du få til!

Kan godt gi deg et lite tips til rute. Ikke helt konkret, det kan du gjøre selv. Men et godt tips er å ta båten som går over Møsvatn. Da kommer du ganske langt innover mot vidda. Gå opp derfra til Mjågevann, gjuvsjåen osv.. Her er det veeeldig gode muligheter for å få fisk. Stor fisk også. Her kan du bare studere kartet og finne deg en fin rundtur. Tror selv jeg skal tilbake til dette området neste sommer. Var der i sommer, 2 uker.. Gikk fra Haukeliseter til Møsvatn.

Mat og pakketips finner du enkelt ved å kjøpe Villmarksboka av Lars Monsen. Skikkelig fin og god bok for folk som vil begynne å gå på tur:) Har brukt den selv. Søk ellers rundt her på forumet, det er skrevet mye om akkurat dette.

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gennerelt er det mange bra fiskevann og greit terreng i de østlige delene av vidda. Første gang jeg fisket på Hardangervidda fikk jeg gode tips i turistforeningens hytter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei

En fin rute er å kjøre til Mårvatn, Synken, og gå innover mot Sletteidvatni. Det er fin sti inn til Vesle Reksjå. Der kan der følge bekken opp dalen og gå inn mellom høyde 1413 og 1386 og så gå mot Sletteidvatni, spes det innerste. Bruker dere øynene vi der også se spor av fordums reinsjakt. Derfra kan dere fiske dere mot stien fra Lågaros - Mårbu og følge den til Mårbu hvor dere kan ta båten tilbake til Synken.

Jeg skal inn der i slutten av juli.

Et annet alternativ er å ta båten til Mårbu og gå til Skjortevassdraget. Tar bare en time å gå fra Mårbu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.