Gå til innhold
  • Bli medlem

Fleece kontra ull


Erik

Anbefalte innlegg

Dette har muligens vært debattert før, men:

Med tanke på vektbegrensinger når man skal ta fly, hva lønner det seg å ta med av fleece eller ull?? Jeg tenker først og fremst på varmeeffekt pr. gram - altså hva gir mest mulig varme for vekten. Selvfølgelig er det andre forhold som spiller inn for valget, uten at jeg tror disse bør være avgjørende.

I den grad det er av betydning for valget, skal jeg på en klassisk vintertur med overnatting i telt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

så veldig mange hekto er det jo ikke å spare, så ta med deg de plagga du liker best. viktigere enn overvekt på flyet er naturligvis overvekt i sekken.

Tarjei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man kun får ha med seg 25 kilo på flyet og man skal ha med skiutstyr, teltutstyr, stegjern, isøks og resten av breutstyret har man et problem.

Når man får på seg skistøvlene og skiene, og lagt fra seg klær til bruk i sivilisasjonen, blir ikke sekken på mer enn 18-20 kilo. Det burde ikke være noe problem. Grensen går dessverre ved innsjekkingen på Gardermoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ull eller fleece

Jeg ville aldri dra ut på en vintertur uten ullundertøy, men det er nå min mening.

Hvis det ikke spiller noen rolle for deg hva du har på deg så kan du vel selv veie tingene. Verre er det vel ikke ?

Sverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Kjør det gamle skiskotrikset (om du har plastsko). Ha det lettast skoparet ditt i bagasjen, medan dei tunge telemark eller randoneèstøvlane blir på beina under innsjekking og flyturen, 2-3kg spart! :lol:

egentlig kan du jo ha alle klærne på deg når du går om bord, så er det bare å strippe i midtgangen. litt varmt mens du sjekker inn, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hvorfor ikke ta med både en lett ulltrøye og en lett fleece?? Det skulle ikke veie særlig mer enn ca 5-600 g. til sammen og de kan utfylle hverandre på en vintertur.

Begge deler kan du for øvrig ha på kroppen når du flyr, så du slipper å tenke overvekt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.