Gå til innhold
  • Bli medlem

"Operasjon Flyktningeruta"


ruggen

Anbefalte innlegg

Hei

Førstkommende tirsdag/onsdag skal jeg og en kamerat gå flyktningeruta. Vi dropper første etappe av ruta gjennom østmarka. Starten blir på østsiden av Øyeren. Vi må være tilbake i løpet av mandagen. Vi skal ikke gå tilbake, men sørge for transport.

Turen blir på ski og med pulk.

Jeg har ikke så mange konkrete spørsmål, men er takknemlig dersom det er noen med genenrell informasjon omkring denne ruten som vil dele dette.

Det største usikkerhetsmomentet er egentlig hvor lang strekning vi kan ta utgangspunkt i å tilbakelegge i løpet av disse dagene...

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da ser det ut som jeg må innse at planen er i ferd med å renne ut i sanden. Kameraten min ligger syk så det er vel bare å bite i det sure eplet.....MEN vi kommer til å ta turen ved en senere anledning....NEDTUR!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidsbruk og antall tilbakelagte kilometer har vært det store usikkerhetsmomentet under planleggingen av turen da vi kjenner lite til topografi og terreng.... Jeg fikk tak i kart som tar for seg flyktningeruta i detalj, men har ikke fått hentet dem enda (turte ikke å få sendt dem i posten i julekaoset).

Planen var å starte øst for øyeren og droppe østmarka da vi hadde tenkt å gå fra i dag (onsdag) til mandag. Er usikker på hvor langt vi hadde kommet, men dette var dagene vi hadde til rådighet. Dersom vi ikke hadde klart å gå hele ruta måtte vi ha avbrutt ved et tettsted på det tidspunkt som måtte vært aktuelt. Om vi hadde sett at vi fikk god tid ville vi ha fortsatt å gå videre etter ruta, men disse tingene ville vi tatt på sparket avhengig av hvor vi var på hvilken dag.

Siden du har tenkt på å gå samme ruta selv, har du selv drevet noen planlegging omkring en slik tur? tidsbruk osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Det vil jeg absolutt tro. Vi tenkte også tanken på å gå ruta om vinteren, men det var før vi gikk den til fots.

Vi skal gå den igjen til sommeren, og vurdere strekningen litt nærmere, men jeg tror en bør være over godt middels trent og ha gått mye på ski før en går løs på flyktningeruta. Øst for øyeren er betraktelig lettere terreng enn østmarka som sagt, mulig det er preparerte løyper på noe av strekningen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.