Gå til innhold
  • Bli medlem

Garmin - kartoverføring


LDJ

Anbefalte innlegg

Har fått Garmin Colorado til jul - lagt inn Ugland kart i Mapsouce og har lest tutorial for å oveføre kart. Har kartene i Mapsouce og kan bruke de der. Men får opp meldingen "Kan ikke låse opp kart" på Garmin når jeg forsøker å overføre kartutsnitt fra Mapsouce. Dessuten er kartutsnittene veldig små (9 til 50 kb) i størrelse. Mapsouce og Gramin er oppdatert med siste programvare, og jeg har resatt Gramin til fabrikkinnstillinger. Finner ikke noe her inne heller.

Antagelig noe jeg gjør feil - men hva ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trip and Waypoint Manager v 5 ligger inne i Mapsource og jeg har lagt til Ugland Norgesserien Nordland Nord 1:50000 som jeg får opp i rullefeltet og som kart. På Garmin ligger det medfølgende kartet WW DEM Basemap NR, og det er det eneste som kommer opp når jeg velger Map. Når jeg slår Garmin på kommer det opp en melding "Kan ikke åpne kart" som jeg må trykke ok på før jeg får tilgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utefra hva du skriver har du norgesserien som leveres på micro-sd brikke som settes direkte inn i coloradoen. I motsetning til Topo serien skal ikke dette kartet overføres via pc.

Spørsmål: Var produktet på sd-brikke eller dvd?

Typisk for Topo serien vil området Bodø utgjøre 60-80 mb ved overføring til gps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.