Jump to content
IGNORED

5 sesongssovepose - hva er den 5. sesongen?

swasah
 Share

Recommended Posts

Annonse
Takk for mange svar.

Så 'Ekstrem' er altså den 5. sesongen? Jeg må si jeg uansett synes navnet er litt merkelig. Hvis navnet hadde vært "4 sesongssovepose" hadde man jo forstått at den også var til vinterbruk. Eller som det er skrevet lenger oppe burde det kanksje vært et helt annet navn, siden soveposen ofte blir for varm om sommeren.

Jeg blir nok å kjøpe tyin 5 sesong, mest pga at det er en god pris for en grei sovepose. Iallefal etter som jeg har lest meg frem til :)

Tja, en vinter langs kysten på 50moh og en vinter i fjellet over fjorden på 1500moh utarter seg jo relativt forskjellig hva temperatur angår. Vi har også rørosvinter med 40 minus, mens kysten bare opplever 10 minus som årsrekord, så navnet 4 season vil jo ikke dekke alt. Jeg skjønner godt at de kaster inn en sesong til med nevnte eksempel i mente. "Ekstremvinter" eller, fjellvinter om du kanskje vil :)

Kan bare anbefale Tyinposen. Ikke den varmeste av vinterposene, men varme, vekt og komfort er helt relevant i den, og den er en fryd å ligge i. Når jeg pakket den frem for en måned siden og la meg i den for kosens skyld i senga en liten stund så måtte jeg bare glise og glede meg til tur :D