Gå til innhold
  • Bli medlem

silke


jason

Anbefalte innlegg

Har hatt tid det siste å rydde i utstyr og tenke litt på utstyr som jeg har brukt og kjøpt.

Husker at jeg hadde en mellomplaggs jakke i silke, den var faktisk veldig varm.

Noen andre som har prøvd og har råd om varme sike plagg.

Har tøy som holder meg varm om vinteren, trenger egentlig ikke mer tøy.

Men prøver å tenke nytt i utstyr veien, prøver å finne utstyr som er fra dyr og planter.

Alltid gøy med nytt utstyr som får deg til å tenke nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel ikke så mange nye naturprodukter å finne?, det spørs hvordan den enkelte vil definere naturprodukt. vi har ull og bomull....til klær. ser att det lages skjorter av ett slags bambusstoff, og jeg hadde engang ei indisk skjorte som var laget av ett papyrus lignende stoff - veldig holdbar og tålte mange vask!!

Isolasjonsmaterialet kapok som ble brukt i endel militære soveposer før, er også ett naturprodukt.

ellers så har vi jo tre og ben.......trekopp har vel mange av oss!! trebestikk og tallerkener kan jo kjøpes.....

i gamle dager hadde mange ryggsekker tremeis.

neverprodukter istedet for plastbokser til oppbevaring av mat etc.,

skinn og lærprodukter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silkeposen skal etter sigende gi en grad eller to varmere komforttemperatur. Synes det er litt krøkkete å bruke i kalde årstider, men makan til svalende og god mulighet om sommeren. Enten det er som eneste sovepose eller inne i en ordinær. Også godt for en solbrent kropp om en har vært uheldig med finværet.

Vil gjette på silkejakken din kan være god også på varme sommerdager og svale deg ned.

Dun, ull og pels er vel de beste representantene for varme naturprodukter. Pels er vel ute pga en kombinasjon pris og aktivisme. Bomull er det lenge siden jeg gav opp, og helsyntetiske, kroppsnære klesplagg har jeg gitt opp. Dessverre gikk det mange penger før jeg innså det.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.