Gå til innhold
  • Bli medlem

Ally 13,7 til 2 personer?


mbo

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har kjøpt meg kajakk men har veldig lyst å ha med dama på turer.

Og om jeg skal padle den solo ønsker jeg å ha en liten kano.

Så fant jeg den lille til 6500kr og tenkte det var et kupp.

Jeg og dama kommer bare til å bruke den til dagturer eller småe helgeturer. ikke noe svær opppakning eller oppdagelses turer til amazonas.

Og går det an å sette i 1 sete til i den?

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har padla en slik: http://www.aktivfritid.no/product_info.php?cPath=21_25_45&products_id=65&osCsid=246cc2f2df7cb46b6eff62b6302d799d

Den er med 14 fot litt større enn ally 13,7 men erfaringene bør kunne være relevante. 2 gjennomsnittsjenter med bagasje så er den kanoen tungt nok lasta. Du kan se den på disse klippa, det er de grønne mad river kanoene:

Her er det kun dagstursekk som bagasje. Konklusjonen min er det går sikkert an å være 2 personer i ally13,7, men det er ganske langt fra ideelt. Og da har jeg ikke tatt hensyn til seteproblematikken. Selv har jeg ally 15dr. Den ligger tungt i vannet med 2 mann og ei stor bikkje, men det går. Er det først og fremst ally du er ute etter foreslår jeg 15,5 fotern. Fin å padle alene, funker bra også med to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er jo en enmmanskano slik sett.

Bærevne er 290 kilo. 2 pers på til sammen 160 kilo og så 40 kilo bagasje burde gå. Har selv 16,5 og synes ikke en er god å padle hvis den blir for tungt lastet.

Om det går å sette et sete til er jeg ikke sikker på. De avstand mellom de langsgående spantene er jo smalest foran o bak. Hvis man flytter setet vet jeg ikke om man greier feste det lenger.

Jeg ville kontaktet Bergans og hørt litt på det tekniske der.

Som kano ser jeg ikke noe problem å padle "indianer" i den en foran og en bak. Kan en liten oppakning ligg der setet normalt er.

Men en 15 eller 15,5 hadde nok vært mer å anbefale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Sjekk denne linken, http://www.ljff.no/2011/04/kanotur-losbymarka-1-mai-2007-endelig.html . (Lørenskog jakt & fiskeforening, mail [email protected] ) Her er det bilde av en Ally 13,7 med to personer pluss bagasje. Har selv en Ally 13,7, det er plass og plenty med bæreevne, men jeg har ikke prøvd med passasjer.. Sjekk med Bergans ang. setefeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Ally 15. Den er akkurat stor nok til to på tur. Er ganske sikker på at 13,7 vil føles veldig liten. Den blir ikke god å padle når den er for tungt lastet. Noe av det fine med kanotur er at man kan ha med litt ekstra. Det er utelukket med 13,7 for to personer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.