Gå til innhold
  • Bli medlem

Sjøfugljakt - Kristiansand


Nobody

Anbefalte innlegg

Jeg bor i Kristiansand, helt ute mot sjøen ikke langt fra byen.

Jeg har en kano, men lurer på hvor langt ut må jeg før jeg kan begynne å skyte ? Finnes det noen bygrense, eneste jeg finner at jeg jeg ikke må være mer enn 50 m fra land og at jeg ikke kan ha motor når jeg er under 2 km fra land....

Hvor går bygrensa ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Langs kysten for øvrig er det fritt frem for alle å jakte sjøfugl på sjeøen. så lenge du følger regler for jakttid, sikkerhetsavstand på bakgrunn + alt det andre du lærte på jegerprøven. tipper/vet bykjernene har egne regler, men det ser jeg på som uaktuellt å skyte endene inne i byen.

å jakte på sjøen utenfor tettbegygde strøk mener jeg er lovlig.

riktig det du skriver om 2 km fra land. du har dessuten lov til å sitte på skjær som er så små at bølgene iblandt slår over de. sitter du på en større hlme må du forhøre deg med grunneieren.

Desverre er du vel litt sent ute nå kompis? sjøfugljakta er slutt og andejakta slutter vel om en liten uke?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp ble dessverre litt sent, men går jakte mer til neste år!

Men har et lite spørsmål til her, hvis man feks vil jakte kråke, mår, rev osv.. De dyrene som jakta fortsatt er åpen på. Sånn utennom grunneier, finnes det områder man har lovt til å gå å jakte uten betaling eller søknad? (Nær Kristiansand)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jakter på rev, må snakke med grunneier, men de flese har ikke noen mot at du skyter de.

Spesielt om det er bønder som eier området.

Fin tid å jakte rev på nå, hare er også noe som er morsommt å jakte på.

Det er noen steder der du kan jakte fritt på kanin i norge, men ikke mange steder.

søsterøyene utenfor hvaler er veldig fint å jakte på kanin om vinteren, ikke lov om sommeren.

Men da må du ha båt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.