knutis Posted December 10, 2010 Share Posted December 10, 2010 Takker for tips! Nei her skal jeg være i lykkerus om jeg får en røye på kilo, så hvilken senetykkelse anbefaler dere da....? Og tilbake til snella, er Seido 1000 med frontbrems for stor til eventuelt isfiske, burde jeg investere i en mindre å lettere? Ei 1000 snelle vil funke det, men tror nok ei 500 snelle vil være bedre. Dra ut og prøv! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
knutis Posted December 10, 2010 Share Posted December 10, 2010 Akkurat det forteller vel mest om hvilke fiskemuligheter dere har der. Brukte selv 0,30 i indre Troms da jeg var der. Her i Hurdal holder det rikelig med 0,20 til røye. Skulle øsnke det var nødvendig med 0,30 her å... Det er gøy å isfiske med stang og snelle tilpasset dette fisket. Men absolutt ikke nødvendig å kjøpe sneller til mange hundre kroner. Ei enkel snelle bereget for isfiske funker helt fint. En annen sak er det hvis du alikevel skal kjøpe lettspinnsnelle. Da kan du selvsagt bruke f.eks. symetre på isen også. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts