Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen som har tips til varm vinterjakke?


Babelfish

Anbefalte innlegg

Av typen Canada Goose Expedition eller North Face Mcdonald's (var det McDuck)? Skal brukes til daglig, og jeg hater å fryse. Canada Goose koster som kjent en formue, så er det noen som har tips til en slik type jakke som ikke er fullt så dyr? F.eks. innenfor 3000 kroner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

North Face McMurdo selges for en billig penge mange steder fra tid til annen.

Oslo sportslager, sportsnett osv

Har sett jakka fra 2490, men som oftest til 2990.

Har jakka selv og er temmelig fornøyd. Tenker kanskje tanken at det hadde holdt med en ordinær dunjakke al'a den de har på tilbud på G-sport i dag, den er en del lettere og mer fleksibel enn en Parka, og sikkert vel så varm om ikke varmere, en kollega kjøpte den nå, og var veldig varm og fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

North Face McMurdo selges for en billig penge mange steder fra tid til annen.

Oslo sportslager, sportsnett osv

Har sett jakka fra 2490, men som oftest til 2990.

Har jakka selv og er temmelig fornøyd. Tenker kanskje tanken at det hadde holdt med en ordinær dunjakke al'a den de har på tilbud på G-sport i dag, den er en del lettere og mer fleksibel enn en Parka, og sikkert vel så varm om ikke varmere, en kollega kjøpte den nå, og var veldig varm og fornøyd.

Jeg finner ikke denne jakka noe annet sted enn Oslo Sportslager, som skal ha 5000 for den ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at de har McMurdo til 298 dollar på backcountry.com - noen som har handla herfra, er de seriøse? Tar frakten lang tid?

Hvordan kan Oslo Sportslager forlange 5000 kroner for ei jakke som koster 1700 et annet sted? Med norsk moms er det 2200 kroner, fortsatt under halv pris ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt tips er at du ikke må finne på å kjøpe en så varm jakke hvis det er til daglig bruk. Kjøp en tynnere jakke og ha på en ekstra fleecegenser. Gjør akkurat samme nytten. Er jo ikke så ofte vi har så langvarig kuldeperiode som vi har hatt nå.

Nja, mitt daglige bruk er ikke gatelangs i Oslo sentrum. Mitt "daglige bruk" er et par timers tur med bikkjene om kvelden og slike ting. Er nok mer ute enn hvermannsen. Men det går vel an å ta med denne jakka på vinterjakt også, og dra på seg under pauser og slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke er minus 30 så trenger man ikke en slik jakke (TNF Himalaya) når man GÅR. Det er rett og slett for varmt å bevege seg i.

Canada Goose er bra, kan anbefale de. De er nok ikke så varme som enkelte andre jakker, men er mer tidløse og har en veldig bra pelskrage.

Backcountry.com er et veldig seriøst nettsted. Har handlet massevis derfra de siste årene, uten problemer av noen sort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det en TNF McMurdo. Fikk pruta litt på Anton Sport, så da slo jeg til. På Backcountry.com sine sider sto det at TNF ikke kunne sendes til Europa (typisk).

Men jakka er strålende! Har vørt ute noen timer nå i 17 minus, og det var deilig å ikke fryse for første gang på lenge. Utrolig hva ei dunjakke kan gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.