Gå til innhold
  • Bli medlem

Helsport Fjellheimen Extreme 2 eller 3??


lynco

Anbefalte innlegg

Jeg går å funderer på Fjellheimen Extreme, men har ikke helt bestemt meg på om jeg vil ha 2 eller 3.

Var innom XXL for noen helger siden. Der hadde de satt opp 3'er-teltet, og dette syns jeg virket veldig stort.

Som regel er det bare jeg og bikkja(fuglehund) som er på tur, og ser derfor ikke helt vitsen med å kjøpe 3'ern.

Ser for meg at dersom man blir 2 personer i teltet kan "forteltet" brukes som lagring av sekker etc. Ellers bruker jeg å ha sekken inne i teltet når det er bare meg og bikkja.

Etter hva jeg kan se på spsifikasjonene på 2 og 3, er det i all hovedsak at 3-ern er ca 30 cm bredere. I tillegg litt tyngre.

Hva sier folket?

Noen som har erfaring med 2 eller 3 eller begge? Er det greit med plass i 2'ern :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest PaperCut
Jeg går å funderer på Fjellheimen Extreme, men har ikke helt bestemt meg på om jeg vil ha 2 eller 3.

Var innom XXL for noen helger siden. Der hadde de satt opp 3'er-teltet, og dette syns jeg virket veldig stort.

Som regel er det bare jeg og bikkja(fuglehund) som er på tur, og ser derfor ikke helt vitsen med å kjøpe 3'ern.

Ser for meg at dersom man blir 2 personer i teltet kan "forteltet" brukes som lagring av sekker etc. Ellers bruker jeg å ha sekken inne i teltet når det er bare meg og bikkja.

Etter hva jeg kan se på spsifikasjonene på 2 og 3, er det i all hovedsak at 3-ern er ca 30 cm bredere. I tillegg litt tyngre.

Hva sier folket?

Noen som har erfaring med 2 eller 3 eller begge? Er det greit med plass i 2'ern :!:

Har ikke, men ser at 3'ern er 5cm høyere. Vektforskjellen var jo marginal - jeg hadde valgt det største teltet :evil:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du planlegger å bruke teltet om vinteren (sammen med noen) ville jeg gått for 3. 2 er 130cm bredt øverst, for å smale inn til 105cm. Det betyr at det ikke er plass til to underlag på 65cm ved siden av hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Fjellheimen Xtrem 3 og jeg mener du børe gå for den! En kamerat av meg har 2 og mitt telt veide vi til å være 200 gram tyngre, det er mye mere plass for 200 gram. Teltet mitt veier 4,3 kg inkl repsett.

3 har betydelig mer plass enn 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det minste teltet som er stort nok, er det beste. Til berre deg og hunden er tomannsvarianten sikkert bra. Med to personar på tur blir tomannstelta til Helsport litt små, synest eg. Dersom du vil prøva ut dette på ein billig måte, kan eg fortelja at eg har eit Helsport Nordmarka Arctic 3 Camp (nesten same telt som Fjellheimen Extreme – større fortelt, men mindre innertelt) til sals for kr 1250. (Send PM!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tilbakemeldinger på denne!

Ser de fleste ville gått for 3'ern, så da blir det slik tenker jeg.

Det med 2 liggeunderlag på 65 cm hadde jeg ikke tenkt på i hele tatt, så dette var et godt råd.

Hjertelig takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.