Gå til innhold
  • Bli medlem

SOVEPOSE / KAPOK forsvarets sovepose


J.S

Anbefalte innlegg

Annonse
har noen erfaring med denne posen. SOVEPOSE / KAPOK

Eg har nok erfaring med den soveposen, til at eg i alle fall ikkje tilbring ei natt i ein slik frivillig!

Det er betre å kle seg godt, og ligge utan sovepose, noko eg praktiserte på slutten av militærtjenesta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
  • 11 måneder senere...

Ble bare nødt til å bumpe tråden her.

 

Var så uenig med mange her inne, at jeg føler dette må diskuteres. Jeg går mye i fjellet, både vinterstid og sommertid.

Og min far padler MYE havkajakk hele året (kjøpte tørrdrakt i gave til fyr'n i fjor. Nå ser jeg han knapt).

 

Begge to har brukt KAPOK-soveposen (den knappejævel'n) ute i alt fra 25 kalde til 25+ og har egentlig aldri hatt noe problem med soveposen her. Vi er begge to skikkelig fornøyd med isolasjonsevne, ventilasjon og bruksomeråder på posen. Det eneste vi har å utsette på den er at den veier 3,9kg... Pappa plages jo ikke med det, ettersom han bruker kajakk, men jeg synes det er langt over det jeg egentlig har lyst til å ha av sovepose. På sommerstid dropper du isolasjonsdelen, så da veier den straks under halvparten, og den funker godt slik om sommeren.

 

Så for de som har lyst til å prøve, så mener jeg at det er helt klart verdt 200kr på forsvarsbrukt. Ha heller en dritt natt i fjellet og bytt den ut hvis du ikke skulle like det. Jeg elsker posen! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 år senere...

Jeg bruker kapok/kneppepose selv. Denne fungerer utmerket på vinterstid. Fryser du i denne på vinteren da har DU kledd deg feil. JA det er litt mere knotete en med glidelås. Men til de som liker nostalgi eller ikke har så mye å rutte med er denne helt fin!! Sist jeg sov med denne var det 15 minus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.