Gå til innhold
  • Bli medlem

isfiskevann ??Røye , ørret evt abbor


tjbaggerød

Anbefalte innlegg

Hei er det noen som vet om et brukbart isfiskevann og har driitlyst til å komme med tips til meg,,, :D:D Vannet bør ikke ligge i noe mer enn ca.4timers kjøring fra Tønsberg. Det bør være ørret , abbor eller "HELST"røye i vannet og ikke bare knøtte fisk.. :(

Områder rundt aust-agder (gjerstad , vegårsheia feks) , Telemark , rauland , skrim , blefjell, gol , geilo ,numedalen ........ Ja hvor som helst...

Er klar over at veldig mange holder korta tett til brystet og det forstår jeg, men jeg prøver meg nok engang,, kan jo hende jeg er heldig.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke det er så mange som har litt til å oppgi godvannene sine på et åpent forum :) Men er det en lokal sportsbutikk som spesialiserer seg på fiske kan det være verdt å bli kjent med de. Ellers er det research som gjelder, og dette kan fint gjøres fra sofakroken... www.isfiskern.no er et forum som er greit. Dessverre er det altfor lenge mellom innleggene der, men navigerer du i menyen så finner du generell info om vann, inndelt i fylker. Her finner du, kort sagt, fiskeart og mangfold, og det sier litt om størrelse (f.eks. tusenbrødre, eller høy kvalitet på fisken). Så, når du har plukket deg ut, si, kanskje 3 vann som virker interessante fra den lista, kan du enten gå inn på ww.atlas.no eller www.norgeibilder.no og ta en nærmere kikk på vannene fra fugleperspektiv. Hva som kan være verdt å merke seg...? Tilgang (distanse fra parkering), inn- og utos, holmer, skjær, grunner (veldg fint i røyevann) og ting jeg kaller "diverse" hvor lokalinfo faller inn under. :)

Skulle gjerne tatt en tur med deg jeg, men avstanden fra Hedmarken blir litt drøy :?: Det er forøvrig mange flotte vann her også, og isen er kanskje litt tjukkere enn hos deg akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.