Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaring med Hærens sovepose fra DuPont


nbor

Anbefalte innlegg

Hei ! :roll:

Er det noen som har erfaring og data på Hærens sovepose fra DuPont ? Ser at denne sovepose selges til under 1000-lappen, har hørt rykter om at den er god for -10, men stemmer det. Hva kan den sammenlignes med av andre merker ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

Helt enig at soveposen er Stor, men den er kun 500g tyngre enn Isbjørn sin Barents sovepose. Kun 3 kg.

Fordelen med hærens sovepose fra DuPont er at den tåler åpen flamme, det er praktisk for meg som har åpen varem i Lavvu. Den har også dobbel åpning av posen og kan visstnok kobles sammen for mer sosialt samvær :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er forsvarets klassiske sovepose det er snakk om her, med det enda mer klassiske inner/ytterforet, kan jeg ikke si annet at den er ekkel. Foret/innerposen/beskyttelsesposen virker unaturlig og ikke like deilig og mykt som i andre soveposer, som f.eks ajungilak. forklarende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Hvis det er forsvarets klassiske sovepose det er snakk om her, med det enda mer klassiske inner/ytterforet, kan jeg ikke si annet at den er ekkel. Foret/innerposen/beskyttelsesposen virker unaturlig og ikke like deilig og mykt som i andre soveposer, som f.eks ajungilak. forklarende?

Nei, egentlig ikke !

Hilsen Brage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener enkelt og greit at liggekomforten/kosen inne i soveposen er dårlig. Omtrent som å sove i en dongerisekk.

Javel Kristian! Jeg får godta denne forklaringen (selv om den sitter langt inne) før en eller annen lingvistfreak melder seg på i diskusjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig dette, her forsøker jeg å komme med mine erfaringer fra en "Ny type sovepose" som benyttes i Hæren, de som svarer tror at dette er den "gamle" 14 kg store soveposen og svarer deretter.

Dette er altså en ny type Hærens sovepose fra DuPont på kun 3kg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig dette, her forsøker jeg å komme med mine erfaringer fra en "Ny type sovepose" som benyttes i Hæren, de som svarer tror at dette er den "gamle" 14 kg store soveposen og svarer deretter.

Dette er altså en ny type Hærens sovepose fra DuPont på kun 3kg !

Hei ! Jeg forstår din frustrasjon, men slike tildragelser må du snarest venne deg til her på Fjellforum. Deltakerne er ikke alltid så flinke til å lese trådens overskrift/tema og heller ikke så flinke til å presentere spørsmålet klart og entydig.

I denne saken skal rett være rett. Jeg kan ikke se at du presentert DuPont posen som "ny", selv om jeg for mitt vedkommende regnet med at den kanskje var det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den generelle oppfatningen er forøvrig at inget godt kommer ut av forsvaret. tror faktsik ikke de kunne fremstilt et godt produkt om de fikk det opp i hendene en gang..

Selvfølgelig kommer ingenting godt ut av forsvaret. Det gode beholder de jo...

Men fra spøk til revolver. Hvis det er soldat 2000-soveposen som er sydd av Cato Ringstad AS og som har innertrekk og yttertrekk i ett det er snakk om, så kan jeg bekrefte at den tåler 10 blå, og at komforten er milelangt fra forsvarets gamle soveposer. Men skal jeg på tur som ikke er i regi av forsvaret, vil jeg nok heller velge min private sovepose fordi den har et langt mindre volum når den er komprimert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Anonymous

hei

jeg kjøpte min for 110,- på www.netthandelen.no for 1 mnd siden

den er meget grei til den prisen ARMYSOVEPOSE-2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.