Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva slags krydder har dere med på tur


jason

Anbefalte innlegg

Har snakket med mange på mine turer og mange bruker forsatt gastromat på turer.

Personlig syntes jeg det er mye som smaker bedre enn det.

Pleier ofte å ha med sitronpepper og salt.

Er det eneste jeg trenger av krydder på tur.

Hva bruker andre her på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vanlig salt og grillkrydder fra Santa Maria.

Ørret i folie, en klatt ekte smør, salt og en tusing grillkrydder...

Sniker jeg med litt issalat mm er grillkrydderet grei erstatning for vanlig urtekrydder, og med rømme, crème fresh e.l blir det fort dip-saus også.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gastromat er etter min mening en vederstyggelighet som ødelegger all mat, og som knapt gjør uspiselig mat spiselig. Hvis jeg trenger krydder har jeg salt og pepper. Hvis kosten under en tur baserer seg på fisk, har jeg også gjerne med meg hjemmelaget krydder av einer. Bær og bar som er tørket, malt og siktet. Nydelig til all slags fisk. På dagsturer kan jeg også ha med meg grillkrydder, kyllingkrydder etc. alt etter behov. Men jeg kan ikke fordra disse blandingskrydderne. Mye bedre å blande selv alt etter hva du skal spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tur bruker jeg bare salt og pepper, eventuelt hender det jeg forhåndskrydrer kjøtt eller grønsakspakker hvis jeg skal ha noe mer fancy. Pepper må være på kvern, ikke i pulverform. Pepperpulver smaker ikke godt med mindre det er helt ferskt, og det er det ikke i kjøkkenskapet mitt.

-Frikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å tørke litt revet limeskall. Skikkelig nam-nam som fiskekrydder sm salt og en knivsodd grillkrydder. Sitronskall er også godt på samme måte. Hurtigtørker dette i folie over et telys. Kongerøkelsesholderen er fin til formålet.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye salt! Det er ikke bare smakssetter, men også viktig som konserveringsmiddel. Salter fisken jeg får ganske hardt, så tåler den å ligge litt lenger før den spises. skylles av før tilberedning. Gir veldig saftig og god fisk!

Pepper i tillegg. Einerbær finner jeg ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

I tillegg til salt og pepper har jeg alltid med sterk chilipepper (eller cayennepepper) og på de siste turene også løkpulver. De to sistnevnte bruker jeg til å "sprite opp" Real turmat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett salt og pepper. Har noe på noen småflsker jeg ikke husker hva er. Noe ala Merian, oregano eller noe.

Er jeg på fisketur kjøper jeg slike refillposer fra Black Boy med "ovnsbakt fisk"l. Litt smår og salt inni fisken og så gniur jeg litt av fiskekrydderet utenpå. Det kan være litt dominerende hvis man tar mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til ting som smaker tvilsomt! :D

Neida... Potetmos, Real Turmat, gryteretter. Mulig det bare er meg, men jeg elsker Tobasco!

Sikkert ikke bare deg. Jeg elsker ikke Tabasco men jeg er veldig glad i sterk mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er ingen som har nevnt kanel her. Må selvfølgelig ha kanel på grauten!

Klart det, kanel må til på grøten. :D

Forøvrig har jeg med salt, pepper og grillkrydder.

Var på et Tupperwaremøte for noen år siden og sikret meg ei bittelita krydderbøsse med tett lokk og delt i to rom. Ikke stort større enn en liten boks med tannpirkere. Den er tett og lett å fylle.

Ellers har jeg kjøpt en sånn dobbel salt/pepper shaker fra GSI Outdoor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.