Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen som har erfaring medAjungilak Shield 3-season 195 (sovepose)


NN

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Annonse
  • 2 uker senere...

Hei

Jeg kjøpte meg en slik pose tidligere i år og har ca 10 netter i den.

Jeg har ikke sovet i regn med den, men har jo fått et lite inntrykk av hvordan den er fordet.

Ytterstoffet virker slitesterkt og solid, om det er vanntett kan jeg ikke svare på, men når jeg pakker den sammen virker det iallefal tett, da blåser den seg opp som en vanntett pakksekk og jeg må bruke litt tid før lufta siver ut gjennom innerstoffet.

Sømmene er ikke tapet så jeg tror ikke du kan legge deg i posen i vannkanten mens du fisker:D

Man får virkelig pakket seg godt inn i den så jeg tviler ikke på at den holder deg tørr gjennom natta, spørs om den blåser seg like fint opp neste natt dersom du pakker den ned når den er fuktig, det har jeg ikke testet...

Jeg har ikke hatt problemer med at glidelåsene kiler seg fast i stoffet med unntak av mobillomma inni posen, den må man krangle litt med noen ganger... Forøvrig har jeg savnet en glidelås i bunn for å lufte tåfisene når det blir varmt i posen.

Når jeg ligger i den føler jeg at jeg har tendens til å bli mere klam enn i andre soveposer, dette har jeg løst med å ta på en tynn stillongs og overdel

Komforttemperaturen for min del ligger rundt 0 grader, men jeg er generelt ikke veldig varmblodig av meg...

Alt i alt er jeg middels godt fornøyd med kjøpet, skulle jeg handlet igjen så hadde jeg vurdert å kjøpe biuvak og pose separat, dette er fordi jeg ligger mest i telt eller gapahuk, da er jeg jo skjermet mot regn uansett, kondens holder den fint ute.

Var nok mest at jeg ble fasinert av vanntett dunpose som lokket meg til kjøp, men trenger man det..?

Nå som jeg har den kommer jeg nok til å ha den til den er utslitt da, den holder meg jo varm og tørr..

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte at det var sløvt av meg å ikke ha testet posen i regn så i i julens ånd tok jeg med posen inn i dusjen og satt der ca 10 minutter med iskaldt vann rennende over meg.

Det ble litt fuktig nede ved føttene, mest sannsynlig kom det gjennom sømmene, ellers må jeg si at stoffet virker tett, det så vått ut med en gang, men etter å ha hengt til tørk ca 30 min virket det på posen som den aldri hadde sett en dråpe... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.