Gå til innhold
  • Bli medlem

Ski i nettbutikk


sjuspringarn

Anbefalte innlegg

Annonse

Så har vi attpåtil en del heller rare benevnelser som f.eks "et par bukser" og "en bukse" om ett og samme plagg...

Dessuten vår underlige tellemåte (som rett nok ikke er offisiell lengre): "tjuesju" er det samme som "syv og tyve", noen blander dette til f.eks "tjuesyv" osv.

Lett forvirret ble en som liten over at "etthundrede" var det samme som "hundre" og "etthundre".

Men tilbake til saken, egentlig burde problematikken "sjuspringarn" bringer på bane vært unngått ved en enkel liten benevnelse før/etter antall ved å henvise til par, sett eller enkeltartikkel. Jeg har vært med på liknende problemstillinger som har gjort meg usikker, uten at jeg kommer på eksempler i farten.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KOmmer litt an på hvordan ski.

Er det slalåm eller slike ski så vet du lengde hun skal ha og da er det greit å bestille på nett.

men er det langrennsski ville jeg ikke bestilt på nett med mindre det var noe billige ski.

Ski bør tilpasses til person og da måe at spenn i det aktuielle par passer til den som skal bruke de.

Ellers blir de ikke så gode å bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Brodern lurte engang på det samme ang., bestilling av fjellsko!! Han skrev 2 (en sko på hver fot, tenkte han......) og fikk to par (4 sko....)

Det hadde vel ikkje vore betre om han hadde fått 2 høgresko :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.