Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp til valg av nye gamasjer.......


villmarkingen

Anbefalte innlegg

Som overskriften sier trenger jeg nye gamasjer.

Bruken blir kun vinterstid, både til fot, truger og ski.

Kunne tenkt meg gode snørings/stramme funksjoner, god og kraftig stropp under foten, og mulighet for glidelås for letter å ta av og på:)

Ser for meg noe i pris sjiktet 500-1000,-

Med eller uten GTX, ikke veldig viktig.

Hva er deres anbefalinger??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en del å velge i på denne siden.

http://www.amazon.com/s/ref=nb_sb_noss?url=search-alias%3Dsporting&field-keywords=gaiter#%2Fref%3Dsr_pg_1%3Frh%3Dn%253A3375251%252Ck%253Agaiter%26keywords%3Dgaiter%26ie%3DUTF8%26qid%3D1289983665&enc=1

Dollaren er i dag på kr. 6,- , svakt stigende, men fremdeles er det nok ganske rimelig å handle fra USA.

Jeg kjøpte et par "Ventigaiters" fra USA for et par år siden. God solid stropp under skoen, men den er festet med en spenne på hver side av skoen og spennene på innsiden har en tendens til å hekte seg litt i hverandre når du går. En av hektene på skoen har allerede gnagd hull i den ene fra innsiden. Ellers synes jeg de er litt smale i skaftet. (Kanskje bare meg som har litt kraftig leggmuskel?)

Hvis jeg bruker høye jaktstøvler så blir de alt for smale. Klarer ikke å lukke dem.

Smale skaft ser ut til å være felles for mange av de amerikanske modellene. Det varierer også mye hvor dan de dekker skoen.

Har et par Bergans dermizax gamasjer. Strikken under skoen er en stor vits, men ellers synes jeg de er ganske bra utformet. Jeg bruker dem både sommer og vinter.

Jeg har slitt ut flere typer, men et par fra Dalesman som jeg kjøpte i Scotland er vel de jeg har vert mest fornøyd med. De varte lengst. Er ikke sikker på om de finnes lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har brukt Norrøna Trollveggen dri3 gamasjer nå i 2 år, med liknende bruksmønster som du beskriver (jeg bruker mine på sommerstid også).

Godt fornøyd med disse, strikken under er ikke allverdens (må regnes som slitedel) men det følger ekstra strikk med når du kjøper.

Dri3 tekstilet har holdt bra tett og gamasjene er slitesterke og selvfølgelig mulig og ta av og på med støvlene på bena.

Pris ligger på +/- 1000 nKr.

Link:

Trollveggen dri3 Gaiters

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.