Gå til innhold
  • Bli medlem

Vintertelt Hilleberg


OES

Anbefalte innlegg

Har dere noen synspunkt/ erfaring med følgende:

Jeg skal kjøpe meg nytt Hilleberg- telt.

Kjøpte Kaitum GT3 i vår, det er flittig brukt og jeg er kjempefornøyd!

Vil kjøpe et nytt Hilleberg telt for ekstremt vinterbruk.

Altså nytt Hilleberg telt er bestemt.

Keron gt 3 var teltet jeg hadde planlagt, men så grubler jeg litt på Hilleberg Saivo.

Slik jeg ser det:

+ Keron er velprøvet i ekstreme forholt.

+ Keron har god plass (jeg er 195).

+ Keron er raskere å sette opp en Saivo.

+ Saivo skal være et mer stabilt telt og tåler vel mere snø.

- Jeg er usikker på hvor god plass det er til kjøkkenaktiviteter (primus) og annet turutstyr i teltet.

Et kuppeltelt og et tunell. To forskjellige telt med forskjellige egenskaper, men kanskje laget for samme bruksområde.

Noen som har erfaring med disse teltene?

Erling

(OES)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan ikke svare på spørsmålet ditt men har nettopp kjøpt Kaitum 3GT selv og lurer på hvorfor du mener det ikke er godt nok? Det tåler jo ekstrem bruk det. Du kan evt. kjøpe et ekstra sett stenger og bruke to i hver stangkanal.

Mener å ha lest at Saivo har gått ut av produksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke noe feil med Kaitum, men lettvekteren til Keron. Sterkere duk, tykkere stenger, større og sterkere inngang, beskyttelse over glidelås ++ en del småtteri. Altså noen detaljer som gjør dette teltet (tror jeg) til et litt mere ekstremt vintertelt en Kaitum. Sikkert ingen problem å bruke Kaitumen i disse forholdene heller!

Det var også oppklarende at Saivo er på tur ut av sortimentet. Fant det ikke på Hilleberg.no i går, og det avgjør saken. Det blir en Keron med et par snøplugger og nye stormmatter :)

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du vurderer korrekt her OES. Har selv begge disse teltene. Kaitum er bra det, men man føler seg unektelig tryggere i et Keron når været drar på i vinterfjellet. Vet ikke om jeg hadde brydd meg med disse stormmattene. Jeg klarer meg fint uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke der, husker ikke helt hvor jeg plukket det opp, men veggene i ytterteltet skulle bli litt brattere og stangkanal ala Saitares skulle monteres.

Jeg vet at det ble redesignet for noen år siden og syns det er litt rart de gjør det igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte mail med hilleberg for en stund siden, men var på nettet jeg fant ryktene om stangkanaler og kortere inngang. Finner dog det ikke igjen.

"

Hej,

Saivo produceras inte längre i det utförande som varit. Det kommer tillbaks i vårt program i vår i en ny modifierad version där absiderna förbättrats.

mvh

Hilleberg AB

Kenneth Drake

"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.