Jump to content
IGNORED

Ekstrem vinter sovepose

OES
 Share

Recommended Posts

Takk for god hjelp!

Jeg har lenge tenkt på Isbjørn Jan Mayen, men var litt usikker, da jeg ikke hadde sett den live.

Nå har det seg slik at... (fant jeg ut i dag) kremt.. Isbjørn- posene blir produsert på Heimdal (Trondheim) og tilfeldigvis arbeider jeg 500m lenger bort i gaten ;) .

Skal bort dit nå, slik at de kan måle meg opp og ned og få tilpasset en pose.

Blir spennende.

Alternativ 2 blir en Nanok Performance -45. Plassen i posene blir avgjørende.

Liten note: Jeg tror også at på seriøse leverandører av vinter-fiberposer, skal man også se på vekten. Hvor tyngre, hvor varmer (satt på spissen altså!, men jeg skal ikke ligge ute i -25°C med en 1Kg fiberpose uansett Txtrem, comfort eller andre min/max verdier).

Annonse

Jeg har også vurdert Isbjørn Jan Mayen, men har ikke prøvet den. Senest den virket litt lett til og ta den verste kulla (ser også litt 80 talls ut på bilde :) )? Noen som vet i farten om det er forhandlere i Trondheimsområdet på denne eller er det bare på nett?

Hvordan er plassen i denne posen?

Men hvorfor i all verden vil du ha fiber og ikke dun ?

He he, nei kanskje jeg tar feil. Tenkte å ikke dra dette over i dun/fiber diskusjonen.

Jeg har hatt noen forferdelige netter med våt dunpose på + fem tusen meter i Andesfjellene.

Mulig jeg er litt konservativ, med tanke på dette?

Kan dere hjelpe meg med følgende:

Skal atter en gang gå til innkjøp av en ny sovepose.

1. Ønsker en varm fiberpose som jeg kan bruke i telt på de mest ekstreme vinterdagene på høyfjellet i Norge.

2. Den bør være romslig (Jeg er 195 høy og liker romslige poser, selv på bekostning av at den blir litt kaldere).

(Vekt) og pris er av mindre betydning. Regner med at jeg kommer til og bruker den maks 4-5 dager sammenhengende ute i felten.

Jeg har en Tyin winter 5-season i dag og jeg er ikke fornøyd til ønsket bruk (Trang og kald).

Ser at jeg må nøye meg med mindre plass i en fiber- vinterpose, men

uten sammenlikning for øvrig, har jeg en Mountain Equipment Dream catcher 650 og jeg elsker plassen den kan tilby.

Erling

(OES)