Gå til innhold
  • Bli medlem

Turtips sammenleggbar teltovn 3kg


Mitzu!

Anbefalte innlegg

Hei

Tenkte jeg skulle tipse turglade folk om en genial (etter min mening) ovn til bruk i lavvu. Jeg hadde sikla lenge på denne før jeg kjøpte og var spent på bruksverdien.

j0foy8.jpg

Det dreier seg alså om en sammenleggbar lavvuovn i TYNNE titanplater. Ovnen veier ikke mer en 3 kg, inkludert pipe.

Det er nettopp pipa som gjør den så lett å ta med seg.

Pipa er et langt rektangel, der du ruller fra den korte siden for transport (blir da en sylinder på ca 40 cm) og fra langsiden når ovnen skal brukes (min utgave blir da ca 3 m, med en diameter på ca 15cm).

Alt passer inn i en bæreveske som glatt går inn langs ryggen i en storsekk. (annslår målene på veska til 40cm bred, 60 cm høy, og 7-8cm tjukk)

23vx0.jpg

Min type (lagre) rommet stokker på albue-fingerspiss lengde (jeg er ca 190 med normalt lange armer) og fyringsluka er ca 20*15cm

205rie.jpg

Lett å fyre i, naturlig nok svært god trekk, plass til 1 5l kjele og en kaffekjele oppå samtidig. Ingen røyk i teltet, godt og varmt (selvfølgelig blir det "av og på" varme som alle tynngodsede ovner gir)

2v12rnn.jpg

Link til produsent i USA https://kifaru.net/stoves2009.html" target="_blank" target="_blank" target="_blank

pris inkl toll og frakt ca 4000

Legger ved noen bilder, 1. av en kamerat som bærer veska tilbake til bilen, 1. der man ser selve ovnen, og 1. stemningsbilde tatt m lang lukkertid. Ovnen ble ikke SÅ rødglødende, bare litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 5 år senere...

Hei 

Ser ut som du har varianten Box Stove.. samme som jeg har lyst på! https://store.kifaru.net/stoves-c21.aspx

Vil den fungere i Helsport 8-10 Lavvo med høyde 3 meter, og hvordan har du løst at piperøret går ut gjennom topphatten uten at det kommer i berøring med teltduken? 

Har du bilde som viser dette, eller noen gode tips så er jeg klar for å bestille ovn :) 

Takk for svar.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 15.11.2010 at 9.03, jankj skrev:

Takk for det, har siklet lenge på denne (evt versjonen i rustfritt stål), men så var det å bli enige om prioriteringene da...

Hei. Kjøpte du denne ovnen i sin tid? Spent på bruker erfaringer - ref. mitt innlegg i denne tråden nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.