Gå til innhold
  • Bli medlem

Kanotur sommer 2011


skrols

Anbefalte innlegg

Shalom!

Sommern er over, stanga er lagt vekk, og depresjonen har meldt sin ankkomst ;)

I den anledning er det bare en ting å gjøre for ikke å bli gal, nemlig å planlegge neste sommers prosjekt!

Jeg og tre kompiser tenkte oss på den årlige fisketuren, men i år med kano!

Vi har en ally, men den andre blir nok av den tunge glassfiber typen.

Jeg prøver å legge opp en padle rute for å være en uke på vannet.

Kriteriene for ruten er:

1) Godt fiske

2) En rute som ikke innebærer altfor lange bæringer med tanke på tung kano

3) Overhengende fare for ikke å møte mye folk

Jeg har sett for meg at Telemark kan ha noe å by på, men er lite kjent i traktene.

Noen som har lokalkunnskaper, eller andre tips til hvor vi kan få en fin uke i kano?

P.S

Vi fisker med sluk og mark, ikke flue :!:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Femundsmarka var selvfølgelig det første jeg tenkte på, men jeg innbiller meg at det er overhengende fare for å møte på mye folk? Og derav dårligere fiske?

Men det går kanskje an å legge opp en rute litt lenger nord, hvor det ikke er så mye trafikk.

Har du peiling på om det kan være noe?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ensom blir du nok neppe i femundsmarka. Fisket kan tidvis være bra, men også tidvis dårlig. Øystein Køhn har en grei bok med veldig mange padleruter. Muligens en grei plass og leite.

Personlig liker jeg nordområdene i norge/finland godt. Nord Sverige byr også på padlemuligheter, uten at jeg har fått testet de enda.

I norge er det vel få plasser som matcher femundsmarka totalt sett så lenge man har bestemt seg for og bruke kano. Er ett par elver i nord jeg vil padle selv, ellers sliter vi i dette landet med at forferdelig mye av elvene våre er fulle av reguleringer eller bebyggelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.