Gå til innhold
  • Bli medlem

Endelig sol i Trondheim


andersno

Anbefalte innlegg

Amelie00 skrev den 29.10.2010:

Her har vi knapt sett sola i oktober :cry

Siden jeg holder til i samme område som Amelie00 var det med stor glede i dag da jeg oppdaget noen flerrer i skydekket ut på dagen. Etter et par dager innendørs med nesa ned i ei bok passet det bra med en tur i nærmarka.

Nærmarka for meg er Estenstadmarka og jeg går vanligvis rett ut døra og setter kursen mot marka, så også idag. Det var en del vind, men så snart jeg kom opp i skogen ble det roligere og, selv om det var temmelig sølete, ble det en alle tiders tur.

Var oppom Estenstadhytta og månen før returen via Styggdalen i god tid før det ble mørkt. Sist natt frøs det på, men vind og varmegrader hadde tatt knekken på det meste. Litt rart å se bort på Gråkallen og Storheia uten en snøflekk. Det var ikke mange dagene siden det var helt hvitt der oppe.

Alle tiders med en rask tur på ettermiddagen - kom dere ut folkens!

 

post-474-133474731941_thumb.jpg

post-474-133474731954_thumb.jpg

post-474-133474731967_thumb.jpg

Vis rapporten i Turkartet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Estenstadmarka og Strindamarka er etter min mening vel så interessant som Bymarka. I løpet av mine år i Trondheim bodde også jeg i kant med Estenstadmarka en tid, og brukte denne ofte. Stien langs Stokkanbekken ned mot Charlottenlund, og videre Ladestien langs fjorden ble også flittig brukt. Stemningsfulle bilder :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Estenstadmarka har jeg faktisk vært i, det var under rekruttskolen på Værnes. Hata hele militæret pga mine elendige praktiske ferdigheter og de overordnedes nulltoleranse for sånt (Brække slit litt no ja!), men turen i Estenstadmarka var jo en ålreit avveksling. Det var vel en form for orientering vi holdt på med da.

Det er en fordel med byer som har bymark rundt på flere kanter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Estenstadmarka er undervurdert, synes jeg! Alle snakker om hvor flott Bymarka er, og hvor stygg Estenstadmarka er, men sistnevnte har helt klart sjarm og egenart. Den er bare litt vanskeligere å få øye på enn i Bymarka fordi den er mer krevende enn Bymarka :)

post-4604-133474732011_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.