Gå til innhold
  • Bli medlem

Primus Omnifuel - problem?


lemmy

Anbefalte innlegg

Flammesprederen på min nye (Brukt ca 20 dager) Omnifuel, sitter ikke fast på messingsylinderen, da messingen har bøyd seg/formet seg under oppvarmingen.

Dette ser jeg for meg som SVÆRT farlig, om sprederen faller av under bruk- spesiellt i teltet..

Noen som har erfaringer med det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke sett noe slikt med min, den begynner bli noen år nå.

Siden du nevner den er ny så ville jeg tatt den med til butikken og hørt med de. Mulig det er et parti ute med en svakhet eller feilprod i metallet på sylinder.

Har dog opplevd at flammespreder har blitt litt slapp ettter å ha blitt tatt av og på noen ganger tidligere(dyseskift).

Da har jeg bøyd litt på den. Om det var sylinder som hadde krympet litt og har jeg ikke tenkt på faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Takker for svar! Det er forøvrig ikke flammesprederen som er blitt myk, bare messingsylinderen, dvs den mister litt av den runde formen, blir nesten litt "bulkete" i toppen. Så lenge det ikke har noe å si for selve brennerprosessen, kan jeg godt bende den ut igjen med leathermantanga. Det som kan være farlig, slik jeg ser det, er at flammesprederen løsner under fyring, (messingen gir etter pga oppvarmingen)og faller av- med 4 meter stikkflamme rett til værs som resultat.. Skjønner dere hva jeg mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Takker for svar! Det er forøvrig ikke flammesprederen som er blitt myk, bare messingsylinderen, dvs den mister litt av den runde formen, blir nesten litt "bulkete" i toppen.

Okei, det har jeg ikke sett før. Den avtagbare flammesprederen blir ofte litt bøyd ut på benene og må dyttes litt tilbake men at messingen den sitter på blir myk og mister formen hørtes mer merkverdig ut. Om jeg hadde opplevd det ville jeg ha nok ha levert den inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omnifuel har en kjent svakhet hvor brennerhuset kan sprekke. Sjekk nøye om det er skader nært dysefestet og kontakt primus som foreslått over. Om det er litt usymmetrisk krage skal ikke det ha noe å si, men merkelig om det har oppstått av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mailet med Primus, og fikk til svar at de sender omgående nytt brennerhus, det har vært levert et lite parti med feil i legeringen.

Det skal forøvrig ikke være farlig om flammesprederen faller av, flammen vil være som et stearinlys iflg Primus.

God service forøvrig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.