Gå til innhold
  • Bli medlem

Dry tooling


ni liv

Anbefalte innlegg

Annonse
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Drytooling er litt rart. Var vel noen som fant ut at det var mer moro enn is. Men er det ikke like greit bare friklatre da når det ikke er is? Er jo sikkert noe eksponert fjell man kommer bort i ved å klatre is. Det er helt greit...

Men om jeg hadde sett folk med økser opp friklatreruter, hadde jeg gitt dem litt god gammeldags juling. Inkludert lårhøner, og kokos... Drytooling chipper, og ødelegger fjellet. Og om det er bare for å "øve" isklatring, så syns jeg de kan gjøre det hjemme på husveggen sin i stedet :D

Så jeg må flaut inrømme her at Bergenserne er forbilder for oss i resten av landet, som har ruter til dette. Dermed så vil ikke noen være fristet å gå noen av "friklatreklassikerne" med økser.

Jeg kan høres litt nazi ut. Men jeg syns det er så trist når ruter blir forandret... La naturen gjøre den jobben der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drytooling er litt rart. Var vel noen som fant ut at det var mer moro enn is. Men er det ikke like greit bare friklatre da når det ikke er is? Er jo sikkert noe eksponert fjell man kommer bort i ved å klatre is. Det er helt greit...

Men om jeg hadde sett folk med økser opp friklatreruter, hadde jeg gitt dem litt god gammeldags juling. Inkludert lårhøner, og kokos... Drytooling chipper, og ødelegger fjellet. Og om det er bare for å "øve" isklatring, så syns jeg de kan gjøre det hjemme på husveggen sin i stedet :-)

Så jeg må flaut inrømme her at Bergenserne er forbilder for oss i resten av landet, som har ruter til dette. Dermed så vil ikke noen være fristet å gå noen av "friklatreklassikerne" med økser.

Jeg kan høres litt nazi ut. Men jeg syns det er så trist når ruter blir forandret... La naturen gjøre den jobben der ;)

Tro det eller ei, men jeg har ennå tilgode å:

* prøve drytooling/tørrøksing selv

* se noen drytoole/tørrøkse

* se spor av drytooling/tørrøksing på friklatreruter

Derfor velger jeg å putte hodet i snøen og tro at drytooling/tørrøksing ikke er noe problem :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Dry tooling eller tørrøksing er vel et resultat av miksklatring. Sporten utøves av oss som ikke liker å klatre inne vinterstid :lol: og når isen glimmrer med sitt fravær

Jeg har enda tilgode å klatre sommer ruter med øksene og har heller ikke tenkt å gjøre det av respekt for finger takene som blir absolutt ødelagt av økser. Derfor er det egne drytooling ruter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.