Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger ny hodelykt, Led lenser h14?


Phaser

Anbefalte innlegg

Noen som har Led lenser H14 ? Syns den virker fin på papiret men har ikke sett den i live og ingen av butikkene her om kring som fører den. Har sett på H7 før den var ok men 3stk aaa batterier blir for pinglete. H14 er litt kraftigere og har 4AA batterier.

Noen erfaringer?

Noen som veit om en god pris på denne? Billigste jeg finner er ca 950kr + frakt

Eventuelt andre forslag i den prisklassen. Trenger ei lykt med god spredning da den skal bli brukt som arbeidslys. Led lenser har zoom så det blir pose og sekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er selv i byggebransjen og bruker hodelykt mye, men har ikke vurdert å kjøpe en lykt til nesten 1000 kroner til å bruke på arbeid. Har selv tre lykter som er nokså rimelig og som etter mitt syn fungerer mer enn greit nok til mitt bruk. Har to lykter som den i linken under og en som er litt dyrere og noe bedre lys på, men det er godt lys på de clasohlson lyktene også. Tar liten plass oppi lommen også når de ikke er i bruk.

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=156008757

Jeg sykler endel og har bestilt en lykt av denne typen http://www.xxl.no/sykkel/sykkeltilbehoer/sykkellykter-refleks/magicshine-mj-808-sykkellykt-1065105 som har fått veldig god omtale. Nesten 1000 lumens og kan brukes både til løping, sykkelhjelm/styre og på ski.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge nettsidene til komplett fritid så har de 8 på lager. Flere sider det står forventet 10.10 Viste ikke at denne var så ny jeg :wink:

Har sendt mail til komplett fritid for å høre om det er riktig at de har på lager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk mail om at ordrestatus stemte og det var bare å bestille. 4 igjen før jeg bestilte.

Ikke så dyr lykt til arbeidet? Jeg liker godt lys når jeg jobber også, så hvorfor ikke. Kan jo tenkes at den ikke er så dyr for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte har påpekt at Led Lenser ikke har den høyeste kvaliteten på "innmaten".

Jeg har selv hadt ledningsbrudd på min H7, den røk ved inngangen til batteripakka.

Fikk hjelp av min bror som er stødigere med loddebolten og den ble reparert, han påpekte også litt pusslete kontaktpater etc.

I praktisk bruk er jeg fornøyd med min H7.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg meiner eg har nemnt det tidlegare på forumet, men eg gløymde att min Led Lenser i lomma på ei jakke som skulle rett i vaskemaskina etter tur. Lykta vart då vaska på førti grader og fekk i tillegg ein runde full sentrifugering. Når eg tok opp jakka frå vaskemaskina såg eg at det var lys i lomma! Episoden må ha vore frå januar 2009, men lykta er framleis den eg brukar på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte har påpekt at Led Lenser ikke har den høyeste kvaliteten på "innmaten".

Jeg har selv hadt ledningsbrudd på min H7, den røk ved inngangen til batteripakka.

Fikk hjelp av min bror som er stødigere med loddebolten og den ble reparert, han påpekte også litt pusslete kontaktpater etc.

I praktisk bruk er jeg fornøyd med min H7.

Fikk også ledningsbrudd ved inngangen til batteribeholderen til H7`en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe de har forbedret dette punktet. Ellers er det sikkert ikke så vanskelig å fikse en bedre patent selv. H14 kommer med skjøteledning slik at man kan ha batteriene ett annet sted også. Men bryteren er på batteripakken så man må ha batteriene innenfor rekkevidde om man skal justere noe underveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom i posten i dag. Førsteinntrykket er bra. Forskjellige smarte løsnigner og mange moduser og program som jeg ikke skjønner helt enda.

Det følger med 1m skjøteledning til å ha batter annet sted. Både batteri og lykt har belteklips. Du kan også klipse de i sammen slik at du får ei lykt uten hodebåndet, da står lykta oppå batteriet. Zoom og dimmer, 4x aa (står 1,5v men den er regulert så mulig den takler 1,2v også om man vil bruke det) Batteripakken åpnes/lukkes med å brette gummilokket av eller på. Bryteren sitter på batteripakken. 4 forskjellige fargers led for å vise batterinivå. 210lm 210m i følge pakken.

Prøve når det blir mørkt :) Glede seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom i posten i dag. Førsteinntrykket er bra. Forskjellige smarte løsnigner og mange moduser og program som jeg ikke skjønner helt enda.

Det følger med 1m skjøteledning til å ha batter annet sted. Både batteri og lykt har belteklips. Du kan også klipse de i sammen slik at du får ei lykt uten hodebåndet, da står lykta oppå batteriet. Zoom og dimmer, 4x aa (står 1,5v men den er regulert så mulig den takler 1,2v også om man vil bruke det) Batteripakken åpnes/lukkes med å brette gummilokket av eller på. Bryteren sitter på batteripakken. 4 forskjellige fargers led for å vise batterinivå. 210lm 210m i følge pakken.

Prøve når det blir mørkt :) Glede seg

Fikk min også i dag. Ut å teste snart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns den virka bra. Nå har jeg ikke så mye å sammenligne med, men liker den godt. Lyset får ringer rundt som kan være litt irriterende om man bryr seg med de. 200m lyser den i allefall så ikke noe å si på det. På fult lyser den ganske langt på vidvinkel også og vil da være fin til ski og sykkel. Full tele blir såpass smalt at det blir mest for å se seg rundt på hva som er i nærheten. Ikke så praktisk i bevegelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
  • 8 måneder senere...

Hadde også en H7 der ledningen røk. Fant ikke noen passende ledning, så rep prosjektet rant ut i sanden.

Kjøpte en ny H7 på XXL-web til den latterlige prisen 299,-.

De har nå satt strømpe på inngangen til batteriboksen, og benytter ledning med spiral, slik at man unngår drag. Jeg synes H7 er et meget godt kompromiss mellom vekt/størrelse og lysstyrke.

Til sykkelbruk er det Magicshine som gjelder. Har en MJ 808 på hjelmen og en MJ 872 på styret. Det blir lyst så det holder, men jeg er ørlite bekymret for varmeutviklingen i MJ 872, selv på en kald høstkveld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Srx (Ron)

Alt av ledninger i batterikassa løsnet på min H7, lodda alle ledninger på plass. Vanskelig å lodde, men det gikk :shock:

Har også en H14.

Fornøyd med begge to. Bruker H14 mye til snekring, hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.