Gå til innhold
  • Bli medlem

Topptur på ski til helga sør for Trondheim, men HVOR?!


judas

Anbefalte innlegg

Jeg MÅ på ski til helga. Enten fjellski, eller rando. Jeg vet bare ikke hvor det er mest/best nå.

På friflyt sine sider ligger en bildeserie fra noe som ser ut som Fannaråken. Der ser det ut som det er endel snø...

-Noen andre som har planer om å røre på seg i helgen , eller som har vært ute idet siste og har tips å komme med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det er det. De som driver hytta er der fra til Nov ivertfall. MEN hun mente at det ikke var kjørbart under 1900moh , noe som gør hele opplegget lite interessant.

Er det ingen av de over 100 folka som har lest tråden som har noen mening om hvor det kan være aktuelt å få satt noen svinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen av de over 100 folka som har lest tråden som har noen mening om hvor det kan være aktuelt å få satt noen svinger?

Det vil jeg absolutt tro at det er judas, men tror ikke du skal ta for gitt at de ivrigste pudderhundene er de som har størst glede av å dele slik info med andre. Blir litt som å kaste ut en forespørsel om tips til hvor man kan finne masse single damer på forum for desperat single.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil jeg absolutt tro at det er judas, men tror ikke du skal ta for gitt at de ivrigste pudderhundene er de som har størst glede av å dele slik info med andre. Blir litt som å kaste ut en forespørsel om tips til hvor man kan finne masse single damer på forum for desperat single.

Dette blir for dumt.

At de få tullingene som gidder å dra på ski i oktober er en fare for andre mht. å ødelegge puddersider, kjøper jeg ikke. Norge har så vanvittig mye fjell og flanker i forhold til antallet skikjørere - hvis man ikke tør oppgi et bra spot eller to for høstkjøring pga. dette, tar man Jokke & Valentinernes "Paranoid" litt mer alvorlig enn sunt er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil jeg absolutt tro at det er judas, men tror ikke du skal ta for gitt at de ivrigste pudderhundene er de som har størst glede av å dele slik info med andre. Blir litt som å kaste ut en forespørsel om tips til hvor man kan finne masse single damer på forum for desperat single.

Uenig i dette. Har ikke noe problem med å si hvor man finner fine toppturer med mye løssnø. Når det gjelder pudder er jeg for både flerkoneri og konebytte! Håper inderlig at man ikke får surfe-tendenser i toppturmiljøet!

Steindalsnosi, Gravdalstind, leirbreen er steder som pleier å være bra tidlig. Krever at man har med sikringsutstyr for bre/selvredning. Rundt juvass er det også muligheter.

Fonna under rasletind? Veldig usikker på om snøen faktisk fester seg der...eller om man må vente til våren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uenig i dette. Har ikke noe problem med å si hvor man finner fine toppturer med mye løssnø. Når det gjelder pudder er jeg for både flerkoneri og konebytte! Håper inderlig at man ikke får surfe-tendenser i toppturmiljøet!

Steindalsnosi, Gravdalstind, leirbreen er steder som pleier å være bra tidlig. Krever at man har med sikringsutstyr for bre/selvredning. Rundt juvass er det også muligheter.

Fonna under rasletind? Veldig usikker på om snøen faktisk fester seg der...eller om man må vente til våren.

For ordens skyld: jeg har ikke prøvd disse i år - men ville ha prøvd de hvis jeg hadde hatt muligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uenig i dette. Har ikke noe problem med å si hvor man finner fine toppturer med mye løssnø. Når det gjelder pudder er jeg for både flerkoneri og konebytte! Håper inderlig at man ikke får surfe-tendenser i toppturmiljøet!

Steindalsnosi, Gravdalstind, leirbreen er steder som pleier å være bra tidlig. Krever at man har med sikringsutstyr for bre/selvredning. Rundt juvass er det også muligheter.

Fonna under rasletind? Veldig usikker på om snøen faktisk fester seg der...eller om man må vente til våren.

Mente ikke å oppfordre folk til ikke å dele info med andre, ville bare påpeke for judas at det ikke er slik at han er garantert å få svar selv om mange har lest tråden. Det er nemlig et faktum at mange av de ivrigste (innen hva som helst) ofte liker å holde gostedene for seg selv. Enten det gjelder fisking, bærplukking eller (oktober-)pudderkjøring så vil det alltid være sånn at en del folk ikke vil fortelle om "sine" steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....jaja.

Nå tror jeg nok at de fleste ser forskjell på ei moltemyr, et kantarellhøl eller et bra fiskevann , kontra et fjell å kjøre ski på.

Når jeg ordla meg som jeg gjorde, var det med bakgrunn i at det ofte hjelper, noe som det gjorde også i dette tilfelllet.

...ble Jotunheimen på meg og, så er det sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil jeg absolutt tro at det er judas, men tror ikke du skal ta for gitt at de ivrigste pudderhundene er de som har størst glede av å dele slik info med andre. Blir litt som å kaste ut en forespørsel om tips til hvor man kan finne masse single damer på forum for desperat single.

Kan også tolkast som at dei 621 som på det noverande tidspunkt har lest tråden håper på å få tips om kor det kan være skimoglegheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22.oktober såg det slik ut på Vallahornet 833 moh, fortoppen til Saudehornet 1303 moh i Ørsta, Sunnmøre :D Meter'n med pudder 8)

No har det desverre storma og regna så det meste under 1000 moh er berre ei våt sørpe... :roll: Jaja, kjem vel påfyll om litt...

post-4758-133474731556_thumb.jpg

post-4758-133474731567_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.