Jump to content
IGNORED

Jakt med salong

Haldor123
 Share

Recommended Posts

Nei det er det ikke!

Når vi skriver er det for at andre skal lese og da skal det etterstrebes korrekt språk.

Om noen skriver for at det ikke skal leses er det spamming.

Hei.

Jeg er helt enig at man bør etterstrebe et godt språk, både i form og innhold. De som har lest mine innlegg her på FF vil vel ha kunnet se det i mine innlegg.

Når det gjelder dette du spesifikt henger deg opp i, springsteen, så var dette et spark til Zabel da han kritiserte språklig form fra trådstarter men selv ikke klarte å bruke stor forbokstav i sin kritikk.

Det jeg forsøkte å belyse i mitt første innlegg var, som strebus85 også er inne på, er at aspekt som ung alder e.l. (må jeg nevne dysleksi??) kan være med på å spille inn.

Jeg forsøker heller å la eksemplets makt virke enn å raskt gå inn og kritisere noen på en, etter min mening, noe krass måte.

I det lange løp har jeg lært meg at eksemplets makt er en svært virkningsfull metode (om enn sentvirkende).

For min del avslutter jeg innleggene mine i denne tråden, men jeg kan evt. være villig til å diskutere temaet språk i en annen tråd som ikke ødelegger det opprinnelige temaet;

rypejakt med salong.

Annonse
skjønner ikke bæret av hva du skriver her. begynn med noen punktum, og skriv skikkelig norsk.

Hei.

Jeg leste dette innlegget rett etter at det ble publisert i går kveld.

Dette er et nytt medlem og det første innlegget som er skrevet av denne personen. Dette er ikke noen god måte å bli ønsket velkommen på.

Vi her inne har skal vel egentlig ikke være språkpoliti,, og for alt vi vet kan det være en rekke årsaker til formen på innlegget.

Innholdsmessig gav innlegget meg et inntrykk av at her var det en person som hadde hatt en meget opplevelsesrik høsttur sammen med sin far og ville belyse noe av det han fikk ut av denne opplevelsen samt dele det med andre.

At innlegg begynner med stor forbokstav, og at man bruker dette etter punktum blir vel opp til den enkelte, Zabel.

Det er bedre om du er språkpoliti på dine egne innlegg.