Gå til innhold
  • Bli medlem

Jakt med salong


Haldor123

Anbefalte innlegg

Hei eg var nett og jakt rya med salong halvautomtisk og kikkertsikte og lydemper.

Og det gjekk fint men vis du går ut litt om kvelden så kommer ripen ut på slettene og da er det anklet men Meg og far min gjekk så og si oppo rypene den eina rya watt ein halv meter far often min far min hadde hagle s/s 12/76 cal og eg hadde salong og det gjekk fint me fekk nesten 20 ryper eg tok 10 og far min tok 9 den sista bomma vi på men det var Jo på 100m da det var kunn me som var og jakt og me var ute og jakt far 09:00 til 19:30 og me gjekk heile tiden eg gjekk på ein flokk på 300 riper men salongen kilte seg kulene ville ikkje lade og far min gjekk nesten 600m opp forbi Meg så det var lit vanskelig og skyte for han jaja det var min gode høst ferie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
skjønner ikke bæret av hva du skriver her. begynn med noen punktum, og skriv skikkelig norsk.

Hei.

Jeg leste dette innlegget rett etter at det ble publisert i går kveld.

Dette er et nytt medlem og det første innlegget som er skrevet av denne personen. Dette er ikke noen god måte å bli ønsket velkommen på.

Vi her inne har skal vel egentlig ikke være språkpoliti,, og for alt vi vet kan det være en rekke årsaker til formen på innlegget.

Innholdsmessig gav innlegget meg et inntrykk av at her var det en person som hadde hatt en meget opplevelsesrik høsttur sammen med sin far og ville belyse noe av det han fikk ut av denne opplevelsen samt dele det med andre.

At innlegg begynner med stor forbokstav, og at man bruker dette etter punktum blir vel opp til den enkelte, Zabel.

Det er bedre om du er språkpoliti på dine egne innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er å være språkpoliti og pirke på småfeil. En annen ting er å informere om at et innlegg er så dårlig skrevet at du ikke klarer å forstå hva posteren prøver å fortelle.

Nå er jeg ikke enig med Zabel i at innleget er uleselig, men det er vanskelig å lese. Om TS redigerer det slik Zabel foreslår blir det langt mer leselig, noe som vil føre til at flere personer gidder å lese det og eventuelt respondere. Jeg antar TS poster her for at folk skal lese det han skriver og gi respons, så da blir dette gankse relevant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At innlegg begynner med stor forbokstav, og at man bruker dette etter punktum blir vel opp til den enkelte, Zabel.

Nei det er det ikke!

Når vi skriver er det for at andre skal lese og da skal det etterstrebes korrekt språk.

Om noen skriver for at det ikke skal leses er det spamming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er det ikke!

Når vi skriver er det for at andre skal lese og da skal det etterstrebes korrekt språk.

Om noen skriver for at det ikke skal leses er det spamming.

Hei.

Jeg er helt enig at man bør etterstrebe et godt språk, både i form og innhold. De som har lest mine innlegg her på FF vil vel ha kunnet se det i mine innlegg.

Når det gjelder dette du spesifikt henger deg opp i, springsteen, så var dette et spark til Zabel da han kritiserte språklig form fra trådstarter men selv ikke klarte å bruke stor forbokstav i sin kritikk.

Det jeg forsøkte å belyse i mitt første innlegg var, som strebus85 også er inne på, er at aspekt som ung alder e.l. (må jeg nevne dysleksi??) kan være med på å spille inn.

Jeg forsøker heller å la eksemplets makt virke enn å raskt gå inn og kritisere noen på en, etter min mening, noe krass måte.

I det lange løp har jeg lært meg at eksemplets makt er en svært virkningsfull metode (om enn sentvirkende).

For min del avslutter jeg innleggene mine i denne tråden, men jeg kan evt. være villig til å diskutere temaet språk i en annen tråd som ikke ødelegger det opprinnelige temaet;

rypejakt med salong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakk om å henge seg opp i filleting. stor bokstav etter punktum eller ei, så forstår du hva jeg skriver. det var ikke tilfelle for min del da jeg leste trådstarters åpningsinnlegg. det har aldri vært snakk om at jeg forventer at det skal skrives 100% riktig. med "skikkelig norsk" så mener jeg at det skal gå an å forstå hva som står med én gang, og ikke etter å ha lest igjennom 4-5 ganger. det tror jeg du også skjønner, hvis du legger litt godvilje til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje brukeren er litt ung?

Innlegget kunne ha vært skrevet på en bedre måte, jeg forstod ikke helt hva som brukeren ville fram til.

Men temaet - rypejakt med salong - er forøvrig spennende.

regner med brukeren er over 14 år, da det er aldersgrensen for å være med på opplæringsjakt. da bør man forvente at det i hvert fall går an å sette punktum, til tross for evt. dysleksi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste innlegget til "Haldor123" og fikk følelsen av ekte turglede, stolt jaktiver og et flott kameratskap til far og kanskje læremester. Alle tre ting vi vil inspirere til og dyrke.

Kanskje tolker jeg første svar vel negativt, men det er ikke det som blir sagt jeg blir skuffet over, men måten det blir sagt på. Et nytt medlem vil formidle store opplevelser og så avvises han såpass bryskt. Det er for tøft, synes jeg. Derfor var det gledelig å leste de ekte og rause svarene fra "martin.m" og "borgar".

Og "Haldor123", håper du formidler opplevelser også i tiden som kommer. Du er jo en røver på jakt og har altså satt far din bak deg, men ikke glem at det også skal holdes igjen skudd i ny og ne :)

Kanskje kan du forbedre skriftspråket, om ikke får de som vil med seg innholdet.

Lykke til med både jakt, fiske og innleggende som måtte komme!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.