Gå til innhold
  • Bli medlem

Osprey Argon


bmerli

Anbefalte innlegg

Hei

Har sett litt på Osprey Argon. ;)

Tenkte jeg skulle kjøpe en sekk jeg kan ha en god stund, og bruke den til det meste.

Er det stor forskjell på noe annet en at det sikkert er større plass hoved rommet?

Lurt da med en 85 liter eller 110??

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville gått for 110L, det er helt klart praktisk at den rommer det lille ekstra. Skal du f.eks på en ukes fisketur er det veldig praktisk med de ekstra literne. Men du må jo se an hva du skal bruke den til. Skal du gå fra hytte til hytte i jotunheimen i en uke hvor du ikke trenger å ta med deg like mye proviant og stæsj og da vil 80L være en mer komfortabel sekk.

Skal den brukes til litt av hvert så vile jeg gått for den store. Men husk å prøv den på i butikken med litt vekt. Ta gjerne med deg en jakke du tror du blir å bruke på fjellet og prøv den på. Lykke til med sekkekjøp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lese at Argon bukkar under ved om lag 25 kilo, noko som er svakt smanlikna med il dømes Bergans Alpinist eller Arc'teryx Bora. Dersom det stemmer ville eg kjøpt ein 110 liter som toler så lite. Osprey har mange fine løysingar, men eg valde Argon vekk når eg kjøpte ny sekk i fjor vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er meget godt fornøyd med min Argon 85L. Har ikke merket noe til svakheter ved høy vekt i sekken. Tror rett og slett ikke du får pakket noe særlig mer ned i den enn den tåler vektmessig (med mindre du pakker med deg bly eller stein). I tillegg har jeg en Osprey Daylite, som festes på sekken og utvider pakkvolumet med 13L, og kan brukes alene til toppturer eller enkle dagsturer. Denne er fin til å pakke fx fjellduken, en termos og litt snacks i under marsj. Du kan ikke pakke de tyngste varene der, men det er veldig greit å ha lette ting du trenger under marsjen i den.

MEN: det aller aller viktigste når du kjøper sekk er passform. Det er greit å pløye forums og nettbutikker på jakt etter den perfekte sekken, men det må bare være for å få en pekepinn på hva andre synes fungerer. Til syvende og sist betyr ikke det en d****.

Den må passe deg og din kropp.

Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.