Gå til innhold
  • Bli medlem

Bushcrafter pack


Frikk

Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter en stor sekk. Jeg har en 35-liters som ofte blir for liten. Jeg kom over Bushcrafter pack laget av Duluth Pack i statene og den ser fristende ut. Det er mulig 60 liter blir litt for lite, men Bushcrafter er den største de lager. Jeg kan ikke se at vekten er oppgitt. Lær og kanvas blir vel fort tungt, men jeg er villig til å ofre litt for slitestyrke og godt håndtverk.

Er det noen her som har denne sekken fra Duluth eller tilsvarende produkter?

-Frikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ser ut som en god og slitesterk sekk. Men er litt skeptisk til bæresystemet med litt tyngre oppakkning, da det ser noe spinkelt ut.

Hadde uansett vært moro og vandra rundt med en solid skinnsekk. Det eneste jeg undrer på er hvorfor i huleste de har plassert en plastclips på en sånn type sekk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg undrer på er hvorfor i huleste de har plassert en plastclips på en sånn type sekk...

Det er nok fordi dette var målet til han som har designet og spesifisert sekken:

For years, I have wanted a pack that combined modern features, traditional materials, old world craftsmanship, and unique improvements geared toward bushcraft and wilderness living.

En av de "modern features" han valgte ut var nok rask kobling og justering av hoftebelte og kompressjonsstropper. Lærbelte med spenne kan jo være litt plundrete med votter på. Det er litt rart at det ikke er plastspenner og syntstropper på de 3 lokkene også, men det er kanskje mest for utseende. Bryst og skulderstroppene er jo sånt man bare justerer en gang, så der er det helt greit med litt plundrete justering.

Jeg tror jeg får teipe sammen en plastsekk til de aktuelle målene og gjøre en prøve-pakking før jeg eventuelt bestiller meg en. Er redd 60 liter blir litt lite siden dette skal være "stor-sekken" min.

-Frikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som om et meget underdimensjonert bæresystem. Spørs litt hvor mye du har planer om å gå med, men særlig mye mer enn 10kg ser ikke ut for å være en komfortabel opplevelse. Det finnes utallige gode sekker der ute; jeg vil råde deg til å ta en kikk på f.eks. Bora serien til Arcteryx. Gregory har også mye bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.