Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva slags fjellplaner har folk i sommer?


morten

Anbefalte innlegg

Skal iallefall tilbringe en helg i Sylan og en uke i Rondane i sommer. Besseggen er også planlagt og ifm. med den turen som jeg skal gå sammen med andre en helg i august, håper jeg å kunne tilbringe noen dager i telt i Jotunheimen alene før resten av gjengen kommer.

Utover det håper jeg å få til (lang)helger i og rundt Dovre og Trondheim. Satser bl.a. på å få med meg Storskrymten i sommer + mindre topper rundt Trondheim. Jobb og barn begrenser mulighetene for å tilbringe hele sommeren i fjellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • Svar 94
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Dovre og Helgeland

Drømmer om flere kommunetopper i sommer. En tur innom Dovre med Storstygge Svånåtind og Storskymten før turen går videre til Helgeland. Der er målet å få med seg den høyeste søstra + andre øytopper i området. Tror ikke det blir Trænstaven i år, hvis jeg ikke skulle dumpe borti et turlag som skal opp dit, og jeg har mulighet til å bli med.

Hvis været skulle bli elendig er det nok av andre topper å velge i både på Møre og i Trøndelag evt lenger nord i Nordland.

Ferie og topper blir det i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, er ikke ferdig med Lofoten, enda jeg har holdt på i mange år. Mange spennende tours igjen her, før det blir langt å kjøre for denne karen.

Skal til Senja å gå øya Nord--Sør på ei uke nå i sommer. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og samboeren skal ligge på Bessheim en uke så blir noen fine turer i jotunheimen da. Har ikke planlagt så mye enda, men skal hvertfall bestige Surtningssue. Prøve seg på Besseggen og da. Så blir det vel å gå en tur i Lærdalen. Hørt det er fint der. Og noen bilturer da. Blir hvertfall en fin uke. Bare håper været er på vår side og.

Ketil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på med et prosjekt om å lage en ”liten” turguide/side for hjemplassen her i nordvest. (www.tursiden.net). Om vær og forhold tillater det er planen 4-5 turer i uken i juni og deler av august. Fjell, fiske, klatring og generelt turliv:)

Skal prøve å få til en liten ferie også. Da er planen å rusle Nordlandsruta eller lignende månedstur i juli. Kanskje også en månedstur i august eller september.

Så kommer høsten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har så langt bare en fastlagt plan og det er en ukestur på Hardangervidda, men har fri i hele juli så blir fort litt mer. Mye mulig jeg prøver meg på trekanten i Rondane og kanskje en tur til Trollheimen.

EDIT: plutselig ble det sommerjobb og med det blir det Jotunheimen som står klar for å utforskes. Blir spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke fjellvant, så tenkte å starte med de nærmeste kommunetoppene i sommer, og ellers de toppene som dukker opp.

Hovedturen i år går til Danmark. Skal vandre Danmark på langs. Jyllands vestkyst, hovedsakelig på stranda. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
, Rødøyløva, Gleder meg allerede :)

Det har du all grunn til! Jeg var på den for et par uker siden. Kun kort tid opp fra Klokkergården mens solen skinte, gjøken gol og en bedre middag ventet ved retur :)

cec172b2-bc97-4ba2-a99c-4c568d132ff8.jpg

Kort tid etter hadde mannen til venstre brukket benet. Ligger fremdeles på sykehus.

Forøvrig er fjellplanene i sommer en uke med toppturer i Jotunheimen, en runde i Skrimfjella og noe på sykkel i flatere omgivelser, kanskje i Sverige. Iblandet de vanlige og nesten daglige turene i Nordmarka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort unna første del av sommerens planer, hoppet fra horn til horn på Svolværgeita.

Nå gjenstår en 4-dagers tur til Romsdalen for å klatre, før det store høydepunktet som er 12 dager i alpene i august.

Innimellom dette blir det mest dagsturer i heia eller nyte det rolige livet i båt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og en kopmis skal gå fra Haukeliseter til Ådneram (sirdal) søndag 11 juli. men det er en ting jeg lurer på: er det nok at vi har liggeunderlag, jerven thermo hunter og en lakenpose? Og telt da selvfølgelig. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husbond og jeg skal opp på Fonnfjellet i Meråker. En lengre tur i Femundsmarka blir det også på sensommeren.

Vi gikk i Austefjell i fjor høst og det ga mersmak!

Ellers blir det dagsturer til Jervfjellet ved Jonsvannet i Trondheim og en tur opp på Vassfjellet - dette er turer vi tar hvert år.

Fisketur i Åfjord på Fosen ligger også høyt på ønskelista.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg å bedre halvdel skal kravle rundt en ukes tid i en eller annen fjellheim.

Hotte kandidater er femundsmarka, sylane eller fjellområda sør og øst for rondane. Vi får se hvor været er finest når det nærmer seg, knappe 3 uker til :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


Annonse


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.