TR Posted September 27, 2010 Posted September 27, 2010 Se her folkens: http://www.optimusstoves.com/seen/service/newsroom/detail/article/2010/09/20/katadyn-products-inc-recalls-optimus-multifuel-expedition-stoves-due-to-fire-hazard/ Quote
Phaser Posted September 27, 2010 Posted September 27, 2010 Dårlige o-ringer og kanter som ødelegger o-ringer Quote
sparky Posted October 1, 2010 Posted October 1, 2010 Kjøpte denne i august på backcountry.com, første gangs bruk i Nordmarka røk o-ringen som skal kobles til pumpa fra brenneren. Skiftet ut denne, neste gang jeg brukte den røk o-ringen i pumpa som åpner / lukker bensintilførselen fra pumpa så bensin "sprutet" ut Dette skjedde selvfølgelig i Aurlandsdalen med lang vei til nærmeste matbutikk og kaffekopp. Heldigvis kunne det fikses midlertidig med en ring fra settet som fulgte med, så pumpa ble låst på "ON" og det ble mat den helgen også Fikk mail fra backcountry for noen dager siden, virker som Optimus heldigvis tar dette seriøst og sender ut ny pumpe + o-ringer etter å ha fylt ut et skjema på nettsidene deres. Quote
dsk Posted October 1, 2010 Posted October 1, 2010 Dette har vært tema her i over ett år, så de er mer enn rimelig treige! Jeg er kjempefornøyd med min gamle Nova, og håper virkelig at de overlever, men dette må bli et stort markedsmessig tilbakeslag. De leker faktisk med vår sikkerhet! dsk Quote
Bogge Posted October 1, 2010 Posted October 1, 2010 Jeg har selv hatt dette problemet på min Nova+, og har brukt min del av O-Ringer ja.. Synes i hvert fall det er bra at de tar tak i dette, og legger bredsiden til for å løse problemet Quote
Bogge Posted October 1, 2010 Posted October 1, 2010 Bare en liten oppdatering: To timer etter at jeg hadde fyllt ut skjemaet med informasjon om min Nova+ mottok jeg følgende på mail fra Katadyn Products Inc.: Katadyn Products Inc. will send you a new pump and new o-rings for your Nova+ stove. With this service, your stove will perform at the high level that you can expect from Optimus. For safety and insurance reasons we kindly ask you to confirm via the following link that you have disposed of your old Optimus pump: http://www.optimusstoves.com/en/service/nova-recall-pump-disposal As soon as we have received your confirmation we will dispatch the spare parts. Thank you very much for your cooperation and please accept our most sincere apologies for the trouble caused. If you have any questions please don't hesitate to contact us. De vil selvfølgelig, av juridiske grunner, forsikre seg om at jeg ikke lenger vil bruke den gamle pumpen. Fair enough for meg, og om jeg mottar de nye delene innen rimelig tid vil jeg påstå at Optimus har løst problemstillingen svært tilfredstillende for meg som kunde. Da gjenstår det bare å se hvor lang tid de må ha før delene er levert. Quote
sparky Posted October 4, 2010 Posted October 4, 2010 Bruker den gamle pumpen til reservedeler, greit å ha noe liggende i tilfelle:) Fikk denne på fredag, så det ser ut til å gå fort: Thank you for confirming that you have disposed of your old Optimus pump. Your package with the new pump and new o-rings for your Nova+ stove is ready for dispatch. It will leave our works on Monday by Swiss Post Priority and should arrive within two weeks. Thank you so much for your comprehension. Should there be any questions, please do not hesitate to contact us. Best regards Nadia Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.