Gå til innhold
  • Bli medlem

Markadress ?


fjellfiol

Anbefalte innlegg

Når jeg går mine skiturer i marka har jeg på meg en tynn plyseter markadress. Jeg syns den virker like tett som en regnjakke - jeg blir helt gjennomsvett hver gang. Dette er jo ikke noe behagelig og jeg lurer på om det er noe annet jeg kan bruke som puster bedre. En blanding av polyseter og bomull kanskje ? Hva bruker dere og har dere noe å anbefale ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Bomull er best, spesielt i Marka hvor det ikke blåser så ofte, men "markaklær" av 100% bomull er vel ikke å få tak i. Derfor må løsningen bli klær av stoff med størst mulig bomullsandel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Anonymous

Når du sier du blir gjennomsvett med polyester ville jeg tro at du kanskje har for mye på under denne dressen?? Har du på en genser vil det som regel bli for varmt når man går fort. Prøv med kun superundertøy som slipper svetten fort igjennom. Hjelper ikke det bør du skaffe en tynn langressdress laget for trening eller konkurranse. Prøv butikkene Bull ski og kajakk, eller Milslukeren i Oslo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Superundertøy eller ull under! Og billig/bra markadress får du tak i på Fretex (!), type "gammel fjellanorakk + bukse". (hvis du overlaver det faktum at klærne er brukt..:D

Forøvrig et glimrende sted å skaffe billig hette-skinn. :cry:

I.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker en tettsittende, tolags Swix bukse i polyester, litt ekstra tykk på knærne, den funker bra fra +10 til -20, også til sykling på kalde høstdager.

På overkroppen ull innerst og tynn GoreTex ytterst, dekker samme temperaturskala og er fin på kalde barmarksdager.

Trenger ikke flere vinterfritidsklær til "bybruk".

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, vel, nå har jeg kjøpt meg ny skidress til markabruk. Denne har glidelåser under armene. Det blir altså en stor åpning, og føles forhåpentligvis ikke så "tett" da. Nå får det komme snø så jeg kan ut å prøve ;-)

Ellers bruker jeg en Mãser under eller en tynn fleece. Er det flere kuldegrader så har jeg også en kortermet ulltrøye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.