Gå til innhold
  • Bli medlem

Denne telefon ser jo ok ut :)


Torgis

Anbefalte innlegg

Annonse

http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=10026839

Her har du "lillebroren" Kjøpte den forleden og er fornøyd. Den har ikke så mange fancy funksjoner og de som er, er nok ikke av de beste. Skjermoppløsningen og kameraet er en vits. Men jeg trenger en telefon for å ringe og sende meldinger med. Og til det er den ypperlig. Har nå hatt den i tre og ei halv uke. Den ble ladet full med en gang og nå er kun to av fem "pinner" forsvunnet. Kan varmt anbefale den til folk som trenger en rimelig telefon til enkel trad. bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også sistnevnte og er veldig fornøyd med batteriet på den. På papiret har vel den 2-3 ganger batterilevetid som etterfølgeren. Billig er den også. 700kr uten abn :) Ser den nye har gps. Kunne vært kjekt å ha men der forsvant batterikapasiteten.

En ting andre er missfornøyd med når det gjelder telefonen min er at de hører ekko av seg selv. Har pratet med service og kommer til å sende inn etterhvert. Bare få fikse nokian først som har ligget klar til å sendes i 2mnd nå :lol: hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innebygget kompass stjeler også mye strøm når du skrur det på.

IP67 = støvtett og vanntett innenfor det meste du utsetter en telefon for, skulle jeg tro. Men vær obs på at IPx7 betyr at de lar telefonen ligge i vann på en dybde de bestemmer selv i en viss tid de bestemmer selv. Stor forskjell på 10 sekunder på 3 cm dyp og en halv time på 1 meter. Begge deler er IPx7.

http://en.wikipedia.org/wiki/IP_Code

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innebygget kompass stjeler også mye strøm når du skrur det på.

IP67 = støvtett og vanntett innenfor det meste du utsetter en telefon for, skulle jeg tro. Men vær obs på at IPx7 betyr at de lar telefonen ligge i vann på en dybde de bestemmer selv i en viss tid de bestemmer selv. Stor forskjell på 10 sekunder på 3 cm dyp og en halv time på 1 meter. Begge deler er IPx7.

http://en.wikipedia.org/wiki/IP_Code

Ganske viktig poeng :).

Jeg snuste litt rundt for å finne info på Nokia 3720 og hos denne fantastiske butikken kan man lese følgende gullkorn om telefonens fortreffelige IP-score :?

Holdbarhet

Denne mobilen er bygget for å holde og har fått hele 54* IP-poeng for at den tåler vann og støv, og med det kraftige batteriet kan du prate lenge.

:P:D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at "lillebroren" er en bra kandidat til en "tur-telefon" i tillegg til den vanlige telefonen min, helt klart! Ser desverre ut som om den er utsolgt de fleste plasser, så må være veldig populær :? GPS er muligens en fordel, men ikke noe must.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse telefon gpsene er jo heller usikre greier uansett. Ofte er de sånn att man må ha dekning for å få gps signal. En jeg jobber sammen med har en sånn HTC mini pc sak. Oppe på skauen er det ikke dekning og da klundret den med å få bedre nøyaktighet enn 5000m Ja 5km

Selv om vi er oppe ved Damtjern i nordmarka så trodde den vi var midt i steinsfjorden :P En annen ting er at man ikke får noe kart om man ikke har dekning. Men google maps laster man ned kart der man er. ikke noe lagret på tlf. Nokia navigatoren min har kart ferdig nedlastet. Man kan i tillegg laste ned et garmin program til en del telefoner som gjør at man kan bruke topo kartene. Funka fint på navigatoren min :? men ustabil nøyaktighet som ikke bestandig gjorde geocachinga enkel. Ble en Skikkelig Gps i stedenfor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da det gjelder "lillebroren" så var den tilgjengelig bare i noen butikker da den ble lansert. Tror muligens at de har undervurdert etterspørselen noe. Det er vel bare halvannen måned siden den kom så det dukker nok opp fler etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte "lillebroren" på cdon for ca 1 uke siden, så det kan hende de har den fortsatt :-)

Det ser det fortsatt ut til at de har, det står iallefall en kort leveringsfrist der :D Takk for tipset :) Venter bare på å se om nettverkslevarndøren min levere dem med litt avslag i prisen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte "lillebroren" på cdon for ca 1 uke siden, så det kan hende de har den fortsatt :)

Bestilte i går jeg også, så har den vel i neste uke. Skal bli fint å lade den opp 1 gang, og så legge vekk laderen for noen uker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv den gode gamle nokiaen 5160? 5140? har og kompass, vannavstøttende, og tåler litt, funker helt greit etter 6 år. Noen som har hatt både samsungen og den gamle nokiaen? Vurdere og erstatte, tastaturer bl.a. er blitt slitt (og den har tålt mange støtt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begge. Nokian fungerer fortsatt men har begynt å slå seg av på egenhånd. Pluss at den ikke henger så godt sammen lenger. Var veldig godt fornøyd med den. Husker ikke hvor lenge jeg har hatt og brukt den men ca 5år. Største problemet med gamle telefoner er jo at batteriet blir dårligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå hatt den i tre og ei halv uke. Den ble ladet full med en gang og nå er kun to av fem "pinner" forsvunnet. Kan varmt anbefale den til folk som trenger en rimelig telefon til enkel trad. bruk.

Fantastisk batteri!

Er nå inne i dag nr.9, batteriindikatoren viser fremdeles helt fullt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk batteri!

Er nå inne i dag nr.9, batteriindikatoren viser fremdeles helt fullt..

min har straks vært påslått i 1 uke, konstant. har snakket totalt i 1,5 time, brukt wap-en noe, samt sendt ca 10 sms hver dag. batteriindikatoren gikk ned til 4 av 5 streker i går ettermiddag.

får håpe kapasiteten holder seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Sonim er uten tvil bra den med supre garantivilkår osv, men så får du 5 xcover mobiler til samme pris også da. Så jeg er ikke i tvil om valget mitt da jeg ikke trenger å svømme med telefonen min til stadighet. Har forresten hatt en støt og sprut sikker nokia som har hatt noen timer i dusjen (spør ikke hvorfor :!: ) Måtte bare blåse bort vannet fra mikrofonen en gang i blandt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs da helt og holdent på bruksområdet Phaser. Man trenger jo f.eks. ikke en Sonim for å jogge en tur i skogen, men antar at det er prisen du misliker mest på måten du legger det ut på.

Jeg kjøper miljøvennlighet i tillegg til produktet når jeg handler. Å produsere 5 telefoner istedetfor èn betyr jo ekstra forbruk av en masse stygge kjemikalier, energi, metaller etc. som går med til produksjon av elektronikk, så at man heller går ut og kjøper kvalitet først som sist støtter jeg fullt og helt, både på mobiler, turutstyr, pc`er og biler. (Og alt annet man "forbruker".) Selv om dette betyr at det blir både litt og mye dyrere så vinner både vi og ungene våre på det i fremtiden. Det blir ikke dannet noe særlig mèr av ressursene i verden, og de eksisterende taper seg i kvalitet som følge av bruk og gjenbruk... Til slutt vil det si stopp.

Dessuten vil det være kjipt om halvfabrikatatelefonen takket for seg nettopp den gangen du trengte den, selv om det har gått bra på de 200 andre turene.

Men som med alt annet turutstyr er det en vurderingsak :!: Miljø og pålitelighet er mine argumenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke sonimen varer 5ganger så lenge selv om den er 5 ganger så dyr altså. Jeg pleier å ha telefonene mine i 4-5 år (aldri hatt dyr tlf utenom en nokia som fikk masse feil etter 5mnd)så om samsungen holder like lenge må sonimen holde 20-25år. Så ja det er prisen jeg missliker eller kanskje mere riktig å si at det er prisen til samsungen jeg liker. Hadde sonimen bare vært dobbelt så dyr hadde jeg kjøpt den i stedenfor.

Billig eller dyrt så kan man ikke stole på noe elektronikk 100% uansett. Har bare ett inntrykk av at jo enklere det er jo driftsikrere er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.