Gå til innhold
  • Bli medlem

Lordehytta. "Åpningstid", tilgjengelighet..


Geb

Anbefalte innlegg

Sitter og ser på en mulig helgetur på nordre del av Hardangervidda første helgen i oktober. Alternative ruter er bl.a Finse - Raggsteindalen - Haugastøl. (eller motsatt vei) Er det greit å gå denne ruten så sent på høsten, eller er det stor mulighet for snødekt steinur, etc?

Og hva med Lordehytta. Er den grei å bruke? Lett å finne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke vært der så seint på høsten, men jeg var der en tur nå i August. Gikk Raggsteindalen - Folarskarsnuten - Raggsteindalen, men overnatting ikke langt unna Lordehytta. Kommer man fra Raggsteindalen er det ganske bratt siste partiet opp mot Lordehytta. Partiet er lett å gå om sommeren, men kan fort bli skummelt om det skulle være isete. Lordehytta er lett å finne, men den er svært liten. Tittet bare innom dette nødbuet - er nok ikke plass til stort mer enn tre personer der. Virket dog ganske godt isolert, og de som var inne i hytta hadde fyrt opp peisen - så det var riktig godt og varmt. Med mindre været er helt jævlig ville jeg nok foretrukket telt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.