Gå til innhold
  • Bli medlem

Brann i utstyslager


Siig

Anbefalte innlegg

Igår brant det i mitt ellers velloppbygde utstyrslager. En gregory denali pro, shimano fireblood, stella, kart over hele norge på langs tur, sko, klær, slede, flere telt og soveposer og mangen andre verdifullt utstyr ble totalskadd. Eg hadde nok utstyr for rundt 70-80 tusen der. Det eg ville understreke med denne artikkelen er att eg hadde forsikret det meste, så det kommer til å gå bra, men det er ett veldig stor tap uansett:( Vil bare understreke viktigheten av å forsikre turutstyr!!!!

Sigve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kondolerer

Jeg har forsikret fotoutstyr hos sparebank 1 for 15000kr det koster 224kr i året og dekker så vidt jeg skjønner alt. Altså brann, tyveri både hjemme og borte og fra bil, miste i havet og jordskred, osv.

Innboforsikringen vil dekke mye den også men ikke idiotskader. En reiseforsikring vil dekke mye når man ikke er hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har selv akkurat fått en takstmann til å gå gjenom utstyret mitt, har fort blitt noe gjennom årene.

Men noe av det har mer samle verdi enn pris verdi.

Veldig viktig med rese forsikring om ting blir borte når mann er på turer også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende innboforsikringen dekker når man er utenfor huset også Står noe sånt som "midlertidig utenfor boligen" husker ikke ordrett. Men da kan det sikkert tolkes begge veier, opp og ned og ut og inn så umulig å si hvilket utfall det vil få. Ett telt for eksempel er ikke beregnet på å brukes andre steder enn utenfor hjemmet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende innboforsikringen dekker når man er utenfor huset også Står noe sånt som "midlertidig utenfor boligen" husker ikke ordrett. Men da kan det sikkert tolkes begge veier, opp og ned og ut og inn så umulig å si hvilket utfall det vil få. Ett telt for eksempel er ikke beregnet på å brukes andre steder enn utenfor hjemmet?

Midlertidig utenfor boligen i forbindelse med reiseforsikring, vil si til og fra butikken, naboen o.l. Ikke at gjenstandene er ment til utendørs bruk. Innboforikring dekker det man har tapt, så lenge man kan redegjøre for hva som faktisk har gått tapt. (inntil forsikringsgrensen da selvsagt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så leit :? Enda godt utstyret ditt er forsikret. Håper det er mulig for deg å få tak i samme eller tilsvarende utstyr og telt som du hadde.

Vi har kun vanlig innbo- og helårs reiseforsikring, håper og tror at det dekker det meste. Det meste av utsyret vårt lagres inne i huset vårt, men noe lagres i en utebod (gassutstyr og sånt - brannfare).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.