Gå til innhold
  • Bli medlem

Exped Downmat 7, dunet samler seg i endene.


Kardang

Anbefalte innlegg

Dunet har samlet seg ganske godt i begge endene på madrassen, iallefall kjennes det sånn ut. Den er fremdeles varm men jeg er bekymret for hvordan den blir til vinteren.

Noen som vet hva dette skyldes og hva jeg kan gjøre med det?

For ordens skyld, jeg har kun brukt pumpa og aldri blåst opp med lungene så det er ikke årsaken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har samme problemet, eller det virker hvertfall sånn.

Pluss at det har kommet litt dun ut når jeg tømmer den for luft, i det siste.

Husker jeg lest i bruksanvisningen at hvis man trodde det klumpet seg,

skulle man blåse den opp og slå\riste den slik at det fikk spredt seg.

Håper det kommer noen med bedre svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppbevarer du den med ventilene åpne? Oppbevarer du den liggende helt ut? Hvis nei, gjør det.

Hvis du har gjort dette, og fortsatt har dette problemet. Blås opp til ca halvfullt, og rist godt for å fordele det. Hvis dette ikke hjelper vil jeg tro at du har en reklamasjonssak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan tenkes at det er skummaterialet jeg kjenner, har bare ikke lagt merke til det før.

Mortimeir: Mener du at den skal oppbevares med ventilene åpne? Da kan dunet tiltrekke seg fuktighet så jeg synes ikke det høres så lurt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kardang.

Det du mest sannsynlig kjenner i endene er skumgummi"kappen" som er i hver ende av underlaget.

Når det gjelder oppbevaring av downmat, se link:

https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=19528&highlight=

Exped anbefaler å oppbevare de med åpne ventiler samt ikke hardstappet ned i fraktposen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.