Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaringer med Mountain Hardwear Lamina 0?


yalla

Anbefalte innlegg

Annonse

syntes personlig at den har for lav komfort temp, men om du er en som ikke fryser eller kun skal være ute når det er rund frysepukt og det er fuktig vær er det sikkert en fin pose.

personlig ville jeg heller kjøpt meg en god vinter pose, selv om de ofte veier litt mer .

tyin 5 eller en pose fra isbjørn de koster heller ikke så mye. http://www.isbjorn.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

syntes personlig at den har for lav komfort temp, men om du er en som ikke fryser eller kun skal være ute når det er rund frysepukt og det er fuktig vær er det sikkert en fin pose.

personlig ville jeg heller kjøpt meg en god vinter pose, selv om de ofte veier litt mer .

tyin 5 eller en pose fra isbjørn de koster heller ikke så mye. http://www.isbjorn.no/

Trur eg er ganske varmblodig :) Sover komfortabelt ned til frysepunktet med min Marmot Atom 40 (ca 5 celsius merking), Lamina er jo merket 0 altså rundt -17 celsius. Fant en tråd nettopp der en person hadde nevnt at den var komfortabel ned til -10, og det tru eg bør holde for meg :) Blir det kaldere turer, så kan eg putte Marmoten inni, og fortsatt ha lavere vekt enn Tyin5 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikkje karakterisere Lamina 0 for en vinterpose, heller en god 3 sesongs pose. Posen sin komfort temperatur ligger på omtrent -10 grader. Gikk lenge å lurte på hva pose jeg skulle velge, og endte til slutt på en lamina 0. Har ikkje angra på dette. Veldig god å komprimere og den tåler bra med fuktighet.

Har forresten også en Lamina -30. Denne har etter min erfaring en komforttemperatur på ca -25. Så hvis du er på utkikk etter en skikkelig vinterpose er den et godt alternativ. (evt. lamina -15)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikkje karakterisere Lamina 0 for en vinterpose, heller en god 3 sesongs pose. Posen sin komfort temperatur ligger på omtrent -10 grader. Gikk lenge å lurte på hva pose jeg skulle velge, og endte til slutt på en lamina 0. Har ikkje angra på dette. Veldig god å komprimere og den tåler bra med fuktighet.

Har forresten også en Lamina -30. Denne har etter min erfaring en komforttemperatur på ca -25. Så hvis du er på utkikk etter en skikkelig vinterpose er den et godt alternativ. (evt. lamina -15)

Flotters, skal kikke på disse også :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaringer med denne?

Trenger en pose som duger til vestlandsvinter-telting, som ikke er for tung eller for dyr. Denne hadde veldig grei pris (kr 1 395,-) og relativt ok vekt, 1690g.

Eg har ein slik, men min er ca 200g tyngre. Men det er vel pga ulike lengder, eg har den lengste.

Eg har brukt posen som vår/haust-pose nokre år no, og har enno til gode å fryse i han. Men eg trur heller ikkje eg har hatt noko særleg under -10°C. Eg har heller aldri hatt behov for å tøye grensene for denne posen, for eg har ein varmare vinterpose til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har en slik en og vil anbefale den på det varmeste! Har blitt veldig glad i den posen. Fint pakkvolum og vekt kontra temperatur. Posen har litt over 40 turnetter til sammen på turer vinter, vår og høst i Alaska, Finnmark og på Svalbard. Midt på vinteren i kombinasjon med en annen sovepose. Den værste "testen" den har vært igjennom var en av turene i Alaska hvor den var med som eneste sovepose under en jervenduk i starten av april. Vi hadde ikke termometer men det var såpass kjølig at sekkestoffet i Recon Packen ble stivt et par av nettene. Det var under komforttemperaturen og det var bra kaldt på føttene på morgensiden av natten men det gikk greit å sove. Da var posen relativt ny og kroppen relativt vant til utesoving etter en periode med mye tur men er godt fornøyd med "testen" allikevel. Synes at de minus 12 gradene som er oppgitt som "comfort limit" når en ser på den skalaen som er i henhold til EN stemmer bra. Bruker den som høst- og vårpose for seg selv og som vinterpose sammen med en annen. Det som kunne vært litt bedre er at glidelåsen i blant låser seg i stoffet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.