Gå til innhold
  • Bli medlem

Norefjell


PacMan

Anbefalte innlegg

Annonse

Høgevarde er vel det naturlige forslaget. Du kan gå fra bunnen av skibakken (eller fra Noresund som jeg gjorde en gang) eller fra Tempelseter eller Haglebu. Fint område, og god sjans for å få reinsdyr forholdsvis nært ettersom de bare er "halvville". På denne tiden av året bør du vel se opp for reinjegere og derfor holde deg på avstand fra reinsdyra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer litt an på hva du mener er en dagstur :D, men du klarer fint å gå på alle de tre store toppene på en lengre dagstur.

Hvis du starter på Gulsviksetrene og går Høgevarde, Ranten og Gråfjell før retur så har du en fin tur på 7-8 timer i et hyggelig tempo.

Gulsviksætra-Høgevarde - ca 4.5km

Høgevarde-Gråfjell via Ranten - 7.5km

Gråfjell-Gulsviksætra - ca 5-6km (har ikke gått, og det er flere mulige veier ned tror jeg)

Norefjell er undervurdert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

hei!

var en helgetur på norefjell i slutten av juni. parkerte bilen så langt opp kunne kjøre i ski anlegget og gikk oppover.

Det var utrolig fint turterreng der, fine stier men også veldig fint å lett å gå utenfor stier også.

så både dagstur men også en enkel og lett helgetur i telt kan anbefalles der. god tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var to turer på Norefjell i sommer. Gikk Tempelseter - Høgevarde - Tempelseter (ganske så lett tur) og to helger etter Tempelseter-Gråfjell-Ranten-Tempelseter. Sistnevnte var en del lengre, men også en del morsommere. Gøy å titte ned fra Ranten:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.