Gå til innhold
  • Bli medlem

fjelltur i nærheten av oslo


riksen77

Anbefalte innlegg

hei! jeg og ei venninne har tenkt oss på en tur førstkommende helg 17-19sept. ønsker først og fremst en tur over tregrensa hartidligere vært på norefjell og der vardet kjempefint, men kunne tenkt osset annet sted, noen som har et forslag på hvor vi kan dra. siden dette er en helge tur vil jeg jo ikke bruke hele helgen i bil.

takker for alle forslag som kommer og ønsker alle en riktig god helg

mvh

dag richard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei !

Blefjell ligger litt nord for Kongsberg og tar snaue 2 timer å kjøre, slenger man på en halvtime til er Gausta-omeråde er bra alternativ med Gaustatoppen som et naturlig mål.

Ellers kan jeg anbefale Synnfjell, ca. 2,5 timer fra Oslo, der ligger en fin topp som heter Spåtind.

God tur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg og en kompis var på Blefjell for et par uker siden.

Kjørte til Nordstul på fredag og gikk opp til Sigrisbu (1,5 til 2 timer). Overnattet og gikk videre til Eriksbu dagen etter (4-5 timer effektiv gange). Nydelig og lett terreng å gå i.

Søndagen var det retur til Nordstul. Litt lang tur muligens, men starter dere tidlig er det en nydelig langtur :)

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.